آفتاب

توطئه طالبان پاکستان برای حمله به اسلام‌آباد از طریق مدارس

توطئه طالبان پاکستان برای حمله به اسلام‌آباد از طریق مدارس

پلیس پاکستان در گزارشی اعلام کرد، طالبان پاکستان قصد دارد در صورت شکست مذاکرات صلح با دولت اسلام‌آباد، با همکاری فعالان در مدارس در داخل پایتخت یا نزدیک به آن، حملاتی را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، طالبان پاکستان که با طالبان افغانستان متحد اما از آن جداست برای اعمال قوانین شریعت در پاکستان به مقابله با دولت و نیروهای این کشور می‌پردازد. این گروه اول مارس سال جاری میلادی اعلام آتش‌بس کرد تا در روند مذاکرات صلح با دولت تسهیل ایجاد کند اما این ‌آتش‌بس بدون حصول نتیجه در مذاکرات روز پنجشنبه رسما تمام شد. هنوز مشخص نیست که آیا این ‌آتش‌بس تمدید می‌شود یا خیر.

پلیس پاکستان در گزارشی اعلام کرد که دو مدرسه مشهور به حمایت از حملات علیه اسلام‌آباد و راولپندی می‌پردازند. اگر مذاکرات صلح با شکست مواجه شود و ارتش پاکستان به پایگاه‌های طالبان در مناطق هم‌مرز با افغانستان حمله کند.

در این گزارش که ماه گذشته میلادی آماده شده، آمده است: اگر مذاکرات میان دولت و طالبان شکست بخورد مدارس و مساجد به انجام حملات علیه دولت به طالبان کمک می‌کنند.

پلیس اعلام کرده که دو مدرسه در حومه اسلام‌آباد قرار دارد و پیشتر در حملات طالبان علیه دولت کمک کرده‌اند. یکی از این حملات مربوط به سال 2009 علیه مقر ارتش در راولپندی است.

یکی از این مدارس تحت ریاست عزیزالرحمان هزاوی است که در آن به شست‌وشوی مغزی دانش‌آموزان پرداخته و درس‌هایی را برای قربانی شدن به آنها می‌آموزد.

یکی دیگر از این مدارس تحت ریاست فضل الرحمان خلیل است که در فهرست سیاه آمریکا قرار دارد. وی در سال 1996 فتوای اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده را درباره جنگ علیه آمریکا امضا کرد. در این حوزه علمیه، فرماندهان استفاده از تسلیحات را به دانش‌آموزان از قبیله پشتون می‌آموزند.

یکی از افسران پلیس پاکستان گفت: 20 حوزه علمیه در راولپندی برای یافتن ارتباطاتی از جانب طالبان پاکستان مورد تجسس قرار گرفته است.

این در حالی است که فضل الرحمان خلیل ارتباطش با طالبان پاکستان را انکار کرده و می‌گوید: ما همواره به خاطر فعالیت‌های حامی دولت پاکستان هدف حملات طالبان بوده‌ایم. ما معتقدیم که این حملات علیه پاکستان نادرست است.

انتهای پیام

کد N218134

وبگردی