آفتاب

آمریکا خواستار کمک کشورها به اوکراین شد

آمریکا خواستار کمک کشورها به اوکراین شد

تهران-ایرنا- ˈجاکوب لیوˈ وزیر دارایی آمریکا از کشورها خواست تا برای رفع مشکلات اقتصادی اوکراین سریع تر اقدام کنند.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه بی بی سی،وی خطاب به نشست روز گذشته صندوق بین المللی پول گفت که نیازهای قابل ملاحظه مالی اوکراین دیگر کشورها را ملزم می سازد به میزان وام از پیش تعیین شده برای این کشور یعنی یک میلیارد دلار بیافزایند.

وی با صدور بیانیه ای خطاب به این نشست افزود: بسیار مهم است که جامعه بین المللی و بانک های چندملیتی توسعه هرچه سریع تر اقداماتی را برای حمایت از برنامه صندوق بین المللی پول با ارائه کمک های مالی در دستور کار خود قرار دهند.

لیو در این بیانیه تاکید کرد: آمریکا از طریق یک بسته کمکی مکمل مشتمل بر یک میلیارد دلار وام و کمک های فنی بیشتر قصد دارد برنامه های کمک مالی صندوق بین المللی پول را به اوکراین بهبود بخشد.

این درخواست در حالی مطرح می شود که نخست وزیر اوکراین خواستار اعمال قدرت بیشتر در مناطق شرقی این کشور شد.

واشنگتن روز جمعه دور سوم از تحریم ها را علیه افراد و شخصیت های حقیقی مرتبط با الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه اعمال کرد.

وزارت دارایی آمریکا همچنین خبر داده است که دارایی های یک مقام پیشین اوکراینی واقع در این کشور را توقیف کرده است. یک شرکت انرژی مستقر در شبه جزیره کریمه و شش تن از مقامات این منطقه از جمله رییس کمیسیون انتخاباتی کریمه و شهردارد ˈسواستوپولˈ نیز تحریم شده اند.

صندوق بین المللی پول ماه گذشته بسته کمک مالی به ارزش 18 میلیارد دلار برای اوکراین اعلام کرد و این بسته مالی با توجه به کمک های دیگر کشورها از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا به 27 میلیارد دلار افزایش یافته است.

صندوق بین المللی پول خواستار اتخاذ سیاست های سخت گیرانه تر دولت اوکراین در زمینه کاهش هزینه ها و افزایش مالیات ها شده است. اوکراین به دلیل تصمیم روسیه برای توقف تخفیف روی فروش گاز با مشکلات زیادی روبرو است. این تخفیف در قالب قراردادی بین ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه و ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری اوکراین تنظیم شده بود و بر اساس آن قرار بود روسیه اوراق قرضه دولت اوکراین به ارزش 15 میلیارد دلار را خریداری کند.

صندوق بین المللی پول همچنین از اوکراین خواسته است با فساد مقابله کرده و به حمایت مصنوعی از ارز رایج این کشور خاتمه دهد. دولت اوکراین اعلام کرده است به 35 میلیارد دلار برای پرداخت بدهی های خود در دو سال آینده نیاز دارد. گازپروم اعلام کرده دو میلیارد و 200 میلیارد دلار از اوکراین بر سر فروش گاز طلب دارد.

ˈگوتنر اوتینگرˈ کمیسیونر انرژی اروپا اخیرا گفت در حال تدوین طرحی برای کمک به بازپرداخت بدهی های اوکراین به روسیه است.

پوتین روز جمعه در پیامی تلویزیونی گفت: بار دیگر می خواهم بگویم که ما قصد نداریم انتقال گاز به اوکراین را متوقف کنیم.

آمریکا و اتحادیه اروپا شماری از مقامات مسکو و دولتمردان پیشین کی یف را در واکنش به الحاق کریمه به روسیه تحریم کرده اند.

قرار است مذاکرات چهارجانبه آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و اوکراین از 17 آوریل (28 فروردین) در ژنو آغاز شود.

اروپام**9157 ** 1064
کد N218094

وبگردی