آفتاب
تحولات امنیتی سوریه/

100 تروریست در درگیری داعش و النصره کشته شدند/ تلاش سعودیها برای آشتی دادن تروریستها

100 تروریست در درگیری داعش و النصره کشته شدند/ تلاش سعودیها برای آشتی دادن تروریستها

منابع امنیتی در سوریه از بالاگرفتن شدت درگیریها در منطقه البوکمال استان دیرالزور میان دو گروه تروریستی النصره و داعش خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، دو گروه تروریستی داعش و النصره طی روزهای اخیر به شدت در شهر البوکمال استان دیرالزور با یکدیگر درگیر شده اند.

بنابراین گزارش، در آخرین دور از درگیریهای شدید طی 24 ساعت گذشته 100 تروریست از داعش و النصره کشته شده اند.

این در حالی است که برخی منابع از تلاشهای سازمانهای اطلاعاتی عربستان و اردن برای آشتی دادن گروههای تروریستی و پایان دادن به اختلافات فزاینده میان آنها خبر داده اند که تا کنون به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از آنها در درگیریهای داخلی منجر شده است.

بنابر اعلام منابع وابسته به مخالفان سوری جبهه تروریستی النصره در آخرین درگیریها توانسته بر شهر البوکمال سیطره پیدا کند و داعش در تلاش برای بسیج نیروهای خود برای حمله مجدد به این شهر است.

دیگر تحولات امنیتی سوریه به شرح زیر است:

- روزنامه سعودی الوطن در گزارشی مدعی شد: جبهه النصره یک افسر روس و یک افسر ایرانی را در منطقه مرزی کسب دستگیر کرده و آنها را به نقطه نامعلومی منتقل کرده است. این منبع هچنین اعلام کرد: تاکنون درباره ماهیت فعالیت این دو افسر در سوریه، اطلاعاتی منتشر نشده است.

- خبرنگار پایگاه لبنانی العهد از بمباران شدید مناطق "حوش عرب" و تپه های مشرف به منطقه مرزی "عسال الورد" توسط ارتش سوریه در راستای پاکسازی آن از لوث گروههای تروریستی خبر داد.

- شبکه المنار اعلام کرد: "احمد یزبک درغام" سرکرده جبهه النصره در روستای الصرخه منطقه القلمون به همراه 9 نفر از همراهانش کشته شدند. اعضای این گروه تروریستی در عملیات ویژه ارتش سوریه به هلاکت رسیده اند.

- ارتش سوریه در عملیات سنگین خود در مناطق الکرک، ساختمان سیریا تل، زندان غرز و المنشیه شمار زیادی از تروریستها را به هلاکت رساند.

- گروههای تروریستی با استفاده از حملات خمپاره ای و تک تیراندازهای خود به خودروهای در حال عبور از جاده حلب به خناصر شماری از شهروندان سوری را زخمی کردند.

- 13 نفر از اعضای کمیته های دفاع ملی سوریه در منطقه الشیخ هلال استان حماه طی حمله گروههای تروریستی کشته شدند.

- نیمه شب گذشته سه خودرو که به مقصد سوریه در حال حرکت بودند در منطقه مرزی کسب در خاک ترکیه منفجر شدند. نیروهای امنیتی ترکیه بلافاصله تحقیقات درباره این انفجارها را آغاز کردند.

- ارتش سوریه به مخفیگاههای گروه تروریستی جیش الاسلام در کوهستانهای غربی منطقه الزبدانی (حومه دمشق) حمله کرد.

- نیروهای ارتش سوریه با حمله به مخفیگاههای تروریستها در نزدیکی مسجد العثمان و پمپ بنزین قویدر در منطقه عربین (حومه دمشق)، شماری از تروریستها را به هلاکت رساندند.

- استاندار لاذقیه انتشار برخی اخبار درباره آواره شدن شمار زیادی از ساکنان حومه شمالی لاذقیه را تکذیب کرد.

- تروریستها به مسجد "الکبیر" در منطقه نبل حلب حملات خمپاره ای انجام دادند. در پی  این حملات تلفات جانی گزارش نشده است.

- "فراس طلاس" فرزند "مصطفی طلاس" وزیر دفاع سابق سوریه که به خارج از این کشور گریخته، در گفتگویی اعلام کرد: پدرم در نظر دارد پس از سرنگونی نظام اسد به سوریه بازگردد.

کد N217838

وبگردی