آفتاب

رجایی خواستار نگاه ترجیحی دولت به بخش‌های آسیب‌پذیر اقتصادی شد

رجایی خواستار نگاه ترجیحی دولت به بخش‌های آسیب‌پذیر اقتصادی شد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خواستار نگاه ترجیحی دولت به برخی از بخش‌های آسیب‌پذیر اقتصادی کشور شد.

عباس رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، اظهار داشت: دولت برای شروع فاز دوم یارانه‌ها می‌توانست از تدابیر دیگری استفاده کند.

وی تصریح کرد: دولت می‌توانست به جای ثبت‌نام از مردم عکس این موضوع عمل کند. با توجه به اینکه اطلاعات کامل از افراد واجد دریافت یارانه همچون افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، بازنشستگان و روستاییان را دارد، خود وارد عمل می‌شد و از این طریق الزامی به وارد شدن مردم و ثبت‌نام وجود نداشت.

رجایی با اشاره به اینکه طبق قانون تعریف شده مشخص است که چه حجمی باید به مردم یارانه پرداخت شود و چه میزان صرف سایر امور کشور شود، افزود: اقداماتی که از دولت شاهدیم نشان می‌دهد که در راستای این قانون در حرکت است اما باید به برخی از بخش‌های اقتصادی کشور نگاه عمیق و ویژه‌ای داشته باشد.

وی عنوان کرد: برخی از بخش‌های اقتصادی کشور توان افزایش قیمت را ندارد چراکه زیرساخت‌های مورد نیاز برای این افزایش وجود ندارد. قطعاً با هر افزایش قیمت ناگهانی تنش به بخش‌هایی چون کشاورزی و دامداری کشور وارد می‌شود که اصلاح و حل مشکلات آن کشور را با چالش و اقتصاد ملی را با آسیب مواجه می‌کند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان با تأکید بر اینکه نگاه دولت به این بخش‌های آسیب‌پذیر باید نگاه ترجیحی باشد، اضافه کرد: دولت باید تدبیری برای تغییر قیمت در این بخش‌ها داشته و قیمت‌ها را تحت کنترل داشته باشد.

انتهای پیام

کد N217807

وبگردی