آفتاب
ابطحی در گفت‌وگو با ایسنا:

در بحث یارانه‌ها، بین دولت و مردم اعتمادسازی شود/درخواست‌های حکومتی چندان تأثیرگذار نیست

در بحث یارانه‌ها، بین دولت و مردم اعتمادسازی شود/درخواست‌های حکومتی چندان تأثیرگذار نیست

یک عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به در پیش بودن زمان توزیع فرم‌های خوداظهاری برای یارانه نقدی و تاکید دولت مبنی بر اینکه افرادی که نیاز به دریافت یارانه ندارند از پر کردن این فرم‌ خودداری کنند، گفت: برای تحقق این موضوع باید بسترهای اعتمادسازی بین دولت و حاکمیت در جامعه فراهم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به تبلیغاتی که در حال حاضر در مورد انصراف از دریافت یارانه‌ها صورت می‌گیرد، اظهار کرد: به دلیل نوع عملکرد دولت قبل در توزیع یارانه‌ها، نمی‌توان از بدنه مردم توقع داشت که از دریافت یارانه نقدی انصراف بدهند و من در این ارتباط چندان خوش‌بین نیستم.

وی همچنین با بیان اینکه "درخواست‌های دولتی و حکومتی بر روی اقشاری که می‌توانند یارانه نگیرند و به آن احتیاجی ندارند، چندان تأثیرگذار نیست و آنها تابع این موضوع نیستند"، افزود: به نظر من نباید در این ارتباط اصرار بیش از اندازه کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: در واقع به نظر می‌رسد که تاکید و تبلیغ بیش از اندازه بر روی این موضوع از سوی حکومت ممکن است موجب سوءاستفاده مخالفان شود و آنها در راستای نوعی مقابله، این جو را بوجود آورند که مردم فرم دریافت یارانه را پر کنند.

ابطحی با بیان اینکه "باید در این ارتباط به سمت رفتارهای مدنی رفت"، گفت: باید بپذیریم درخواستی که اکنون از مردم در ارتباط با پر نکردن فرم‌های خوداظهاری صورت می‌گیرد، با موفقیت چندانی روبرو نخواهد شد و در این راستا باید خود دولت با در نظر گرفتن تمام جزئیات آئین‌نامه و با نگاهی عدالت‌محور اقدام به شناسایی و حذف کسانی کند که احتیاج به دریافت یارانه ندارند.

این عضو مجمع روحانیون مبارز در پایان با اشاره به اهمیت اعتمادسازی بین دولت و مردم در زمینه اجرای هدفمندی یارانه‌ها گفت: این اعتمادسازی با تبلیغات و درخواست امکان‌پذیر نیست و بستر آن باید بصورت مناسب فراهم شود. مردم باید صداقت و پاکدستی را در دولت و حاکمیت ببینند تا زمینه برای اعتمادسازی فراهم شود.

انتهای پیام

کد N217571

وبگردی