آفتاب

نیویورک تایمز: اردن مخفیانه به شورشیان سوری کمک می‌کند

نیویورک تایمز: اردن مخفیانه به شورشیان سوری کمک می‌کند

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که اردن مخفیانه اقدام به کمک‌رسانی به شورشیان سوری و حامیان خارجی آن‌ها در مرز جنوبی سوریه کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، زمانی که شورشیان خواهان بازگشت به سوریه برای جنگ هستند، سرویس‌های اطلاعاتی اردن زمان مشخصی را برای عبور آن‌ها از مرز فراهم می‌کنند. هنگامی‌ که شورشیان به سلاح نیاز دارند، درخواست خود را در یک "اتاق عملیات" در اردن که کارکنان آن عوامل اردنی، عربستانی و آمریکایی هستند، مطرح می‌کنند.

هم‌چنین شورشیان در اتاق عملیات مشترک عرب-آمریکایی واقع در امان، درآمدهایی را برای ترغیب‌ برای پیوستن به گروه‌های افراطی با اسپانسرهای بهتر دریافت می‌کنند، اما میزان این کمک‌ها چندان زیاد نیست و حاکی از عدم تمایل آمریکا به ورود به یک درگیری دیگر در خاورمیانه است و حتی شورشیان نیز در اینکه آیا آمریکا هم صدا با آنها به دنبال هدف برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت است یا خیر، دچار تردید شده‌اند.

ژنرال اسد الزعبی، یک خلبان جنگی سوری که به اردن پناهنده شده و هم‌اکنون در اتاق عملیات مشغول به کار است، می‌گوید: کمکی که هم‌اکنون به دست می‌رسد تنها در حدی است که ما را زنده نگه دارد و حداقل نیازها را فراهم می‌کند. آنها این را کمک می‌نامند، اما به نظر من این کمک نیست. به نظر من هدف زمان خریدن و ایجاد توهم در میان مردم است که کمک‌رسانی انجام می‌شود، در حالی که این طور نیست.

انتهای پیام

کد N217043

وبگردی