آفتاب

جستجوگران به یک کیلومتری جعبه سیاه پرواز ام.اچ 370 رسیدند

جستجوگران به یک کیلومتری جعبه سیاه پرواز ام.اچ 370 رسیدند

پکن - ایرنا - تونی ابوت نخست وزیر استرالیا که برای دیدار رسمی از چین وارد شهر شانگهای در شرق این کشور شده است با اطمینان گفت که علایم دریافت شده در جنوب اقیانوس هند مربوط به جعبه سیاه پرواز ام.اچ 370 مالزی است و تیم های جستجو به یک کیلومتری این جعبه ذخیره اسرار پرواز رسیده اند .

به گزارش ایرنا، وی روز جمعه در مصاحبه ای در چین خاطر نشان کرد : علایم بدست آمده در جنوب اقیانوس هند مربوط به جعبه سیاه هواپیمای ناپدیدشده مالزیایی است. می توانم به جرات بگویم که به فاصله حدود یک کیلومتری از جعبه سیاه پرواز ام.اچ 370 رسیده ایم.

نخست وزیر استرالیا گفت که بررسی ها و شواهد نشان می دهد جعبه سیاه اکنون در حیطه جستجوها قرار گرفته و یک کیلومتر با آن فاصله داریم. این علایم مربوط به هواپیمای ناپدیدشده است.

این هواپیما 35 روز پیش با 239 سرنشین در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد .

با این حال ابوت گفت که شواهد و علایم معنایش این نیست که قطعات هواپیما یافت شده است.

وی گفت که ما همچون چین تمام توان خود را برای یافتن این هواپیما بکار گرفته ایم.

استرالیا و چین امیدوارند با یافتن این جعبه، اسرار هواپیمای مالزیایی گمشده فاش شود.

نخست وزیر استرالیا در حالی این مطلب را در شرق چین عنوان کرد که لحظاتی قبل از آن خبرگزاری شین هوا گزارش کرد کشتی های چینی تاکنون شواهدی قطعی مبنی بر اینکه علایم مربوط به جعبه سیاه این هواپیما باشد نیافته اند.

خبرگزاری چین گزارش کرد که بر اساس اظهارات مسوولان عملیات جستجوی این کشور در این راستا پیشرفت شایانی حاصل نشده است.

برخی از کشتی های حاضر در عملیات جستجو در جنوب اقیانوس هند می گویند علایم دریافت شده مربوط به این هواپیما و جعبه سیاه آن نیست.

حدود 14 هواپیما و 13 کشتی اکنون در حال جستجو برای یافتن هواپیمایی هستند که اکنون نخست وزیر استرالیا می گوید جعبه سیاه آن به فاصله نه چندان دوری از کشتی ها قرار دارد.

لی که چیانگ نخست وزیر چین که به جنوب این کشور سفر کرده است از تلاش های استرالیا برای شرکت در عملیات جستجوی هواپیمای ناپدیدشده مالزیایی تقدیر کرد.

آساق ** 2100 **1611
کد N216556

وبگردی