آفتاب
رییس اتحادیه سمساران تهران:

سمساری‌ها تعرفه مشخصی برای خرید یا فروش کالا ندارند

سمساری‌ها تعرفه مشخصی برای خرید یا فروش کالا ندارند

رییس اتحادیه سمساران تهران بزرگترین معضل این صنف را آگهی‌های روزنامه و تراکت‌های خیابانی که از سوی واحدهای بدون جواز کسب پخش می‌شود دانست.

حسین حیدرآقا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در جدیدترین تغییرات اتحادیه، رسته استوک فروشان به اتحادیه سمساران افزوده شده است.

وی در تعریف اجناس استوک توضیح داد: به اجناس آکبند خارجی که در حمل ونقل آسیب ظاهری دیده‌اند یا جعبه آنها دچار آسیب شده جنس استوک گفته می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر واحدهای صنفی بدون جواز کسب اجاره‌ای که بیش از یک سال فعالیت ندارند، افراد در خانه‌های مسکونی هم حتی به فروش کالا می‌پردازند.

رییس اتحادیه سمساران تهران خاطرنشان کرد: اتحادیه سمساران تهران 1400 عضو دارد که 900 تن از اعضا پروانه صنفی دارند و مابقی اعضا در شرف دریافت پروانه هستند.

حیدرآقا با بیان این‌که حمل ونقل و جابه‌جایی کالا مشکلی برای خریدار به حساب می‌آید که بر قیمت گذاری بی تاثیر نیست تاکید کرد: قیمت گذاری روی اجناس به صورت توافقی صورت می‌گیرد و بستگی مستقیم به مکان، حجم و کیفیت جنس دارد.

وی با اشاره به این که مرکز اصلی سمساران تهران میدان امام حسین (ع) و پل ریز است بیان کرد:‌ افراد در این صنف می‌توانند گذران زندگی کنند اما کار بسیار مشکلی است و نشان درآمدزایی آن افزایش واحدهای بدون جواز کسب و عرضه در منازل است.

حیدرآقا در پایان تاکید کرد: حجم اعظم اعضا به صورت تفکیک شده در حال فعالیت هستند و هر شخص بنا بر سلیقه و تجربه به خرید و فروش یک نوع کالا مانند یخچال، فریزر یا آبگرمکن می‌پردازد.

انتهای پیام

کد N216264

وبگردی