آفتاب
نتایج یک نظر سنجی در آمریکا؛

اوکراین در مجاورت سودان، برزیل و آمریکا واقع است!

اوکراین در مجاورت سودان، برزیل و آمریکا واقع است!

تهران- ایرنا- نتایج نظر سنجی یک موسسه افکار سنجی آمریکایی از 2 هزار و 66 شهروند این کشور، نشان می دهد که تنها یک نفر از هر 6 شرکت کننده آمریکایی در این بررسی، موقعیت جغرافیایی اوکراین را در نقشه جغرافیایی می دانند.

در این نظرسنجی که روزنامه واشنگتن پست آمریکا نتایج آن را منتشر کرده و مجری آن موسسه بررسی نمونه گیری بین المللی ( Survey Sampling International ) است، سوالی محوری درباره موقعیت جغرافیایی اوکراین روی نقشه جغرافیا گنجانده شد بود.

بنا بر این گزارش، هدف از این نظرسنجی آن بود که مشخص شود دانش درباره بدیهیات جغرافیایی یا بی اطلاعی درباره آنها تا چه حد بر نقطه نظرات درباره سیاست خارجی، تاثیر گذار است.

نتایج نشان داد که تنها 16 درصد از مجموع شرکت کنندگان در این بررسی، پاسخ صحیحی درباره این سوال داشتند، در حالی که برخی تنها به اشاره داشتند که اوکراین، مکانی در اروپا یا آسیا است.

اما اکثر شرکت کنندگان این کشور را همسایه پرتغال، سودان، قزاقستان و فنلاند دانستند. برخی نیز با نظر دیگران مخالفت و تاکید کردند که اوکراین در ایالات متحده آمریکا واقع شده است. تعدادی دیگری آلاسکا را محل این کشور ذکر کردند و پاره ای هم با نگاهی به نقشه جهان، از استرالیا و برزیل و چین به عنوان سرزمین های همجوار اوکراین نام بردند.

وضع جوان تر ها به نسبت بهتر بود به گونه ای که اطلاعات جغرافیایی جوانان بین 18 تا 24 سال، 27 درصد صحیح و پاسخ درست در افراد بالای 65 سال، 14 درصد بود. نکته جالب در این بررسی آن بود که هر چه اطلاعات جغرافیایی افراد درباره این سوال ضعیف تر بود، میزان تایید اقدام خصمانه در قبال روسیه بیشتر می شد.

واشنگتن پست می افزاید: آن دسته از مشارکت کنندگان در این بررسی که موفق به تعیین صحیح موقعیت اوکراین در نقشه جغرافیا نشدند، روسیه را بیش از دیگران، تهدیدی برای منافع آمریکا دانستند.

شبس**9241**1552
کد N216246

وبگردی