آفتاب
با وجود مخالفت مردم مسلمات ترکیه؛

داوداوغلو: روند مذاکرات ترکیه و اسراییل امیدوار کننده است

داوداوغلو: روند مذاکرات ترکیه و اسراییل امیدوار کننده است

آنکارا - ایرنا - ˈ احمد داوداوغلو ˈ وزیر امور خارجه ترکیه ، باوجود اینکه مردم مسلمان این کشور مخالف بهبود روابط با رژیم صهیونیستی هستند ، روند مذاکرات مقامات آنکارا و تل آویو را امیدوار کننده دانست.

به گزارش ایرنا ، وزیر امور خارجه ترکیه روز پنجشنبه پیش از سفر به توکیو برای شرکت در یک نشست هسته ای در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به مذاکرات مقامات این کشور و اسراییل درباره چگونگی پرداخت غرامت به بازماندگان کشتی مرمره آبی گفت: مذاکرات بین ترکیه و اسراییل امیدوار کننده است.

در پی حمله نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به کشتی مرمره آبی در سال 2010 میلادی ، 9 نفر از اتباع ترکیه کشته شدند و روابط سیاسی آنکارا و تل آویو برخلاف روابط اقتصادی دو طرف تیره شد.

با عذر خواهی نخست وزیر رژیم صهیونیستی دو پیش شرط دیگر ترکیه ( پرداخت غرامت به بازماندگان این حادثه و لغو محاصره نوار غزه ) برای عادی سازی روابط آنکارا و تل آویو باقی مانده است.

وی در باره احتمال تایید نسل کشی ارامنه به وسیله دولت عثمانی توسط آمریکا گفت : در این باره با همتای آمریکایی خود گفت وگو و نگرانی دولت آنکارا را در این باره ابراز داشته است.

وزیر امور خارجه ترکیه در پاسخ به سووالی در خصوص امکان انتشار مذاکرات محرمانه در شبکه های اجتماعی ، گفت : این چنین نیست و وزارت خارجه ترکیه اقدامات امنیتی را اجرا کرده است و در صورت تحقق این امر با شبکه های اجتماعی منتشر کننده برخورد خواهد شد.

به تازگی نوار صوتی نشستی با حضور مقامات بلند پایه ترکیه در وزارت خارجه این کشور که درباره احتمال حمله به سوریه مذاکراتی صورت می گرفت توسط شبکه اجتماعی یوتیوب منتشر شد که دولت آنکارا بلافاصله این شبکه اجتماعی را مسدود کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه سخنان خود تعطیلی مدارس ˈ جماعت گولن ˈ مخالف دولت آنکارا را رد کرد و گفت : دولت آنکارا در پی تعطیلی مدارس گولن در جهان نیست.

خاورم ** 230 ** 1552
کد N216186

وبگردی