آفتاب

پوتین: الحاق کریمه به روسیه اقدام برنامه ریزی شده نبود

پوتین: الحاق کریمه به روسیه اقدام برنامه ریزی شده نبود

مسکو- ایرنا- ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اعلام کرد: الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، اقدام از پیش برنامه ریزی شده نبود.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه، پوتین روز پنجشنبه در دیدار با شماری از اعضای جبهه مردمی روسیه (طرفداران پوتین از اقشار مختلف مردم روسیه) گفت: برای ضمیمه کردن کریمه به خاک روسیه تدارک ندیده بودیم و پس از اطلاع از تصمیم ساکنان این منطقه اقدام به الحاق کردیم.

وی افزود: پس از آن که از تصمیم اکثریت ساکنان کریمه برای الحاق این منطقه به خاک روسیه آگاه شدم، در این مورد تصمیم قطعی گرفتم.

به گفته رییس جمهوری روسیه، با برگزاری پنهانی نظرسنجی های عمومی در کریمه،روحیه ساکنان این منطقه و تصمیم آنها در مورد سرنوشت کریمه مشخص شد.

وی یادآوری کرد: در نتیجه یک نظرسنجی در کریمه 80 درصد از ساکنان آن به ضمیمه شدن این منطقه به خاک روسیه پاسخ مثبت دادند.

رییس جمهوری روسیه گفت: پس از این نظرسنجی به این نتیجه رسیدیم که سیاستی که در مورد جمهوری خودمختار کریمه بکار می بریم درست است.

پوتین افزود: در سال های آینده جمهوری خودمختار کریمه از منطقه ای نیازمند به کمک های مالی روسیه به منطقه قادر به کمک به دیگر نواحی این کشور تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: ظرفیت های اقتصادی منطقه کریمه بسیار بزرگ است و این عامل به پیشرفت منطقه کمک فراوان خواهد کرد.

روسیه در ماه مارس گذشته با امضای قراردادی با جمهوری خودمختار کریمه که به دنبال برگزاری همه پرسی برای جدایی این منطقه از اوکراین انجام گرفت، آن را به خاک خود ضمیمه کرد.

همزمان با این روند تمام مراکز نظامی واقع در منطقه کریمه از کنترل ارتش اوکراین خارج و تحت کنترل نیروهای این منطقه وفادار به روسیه درآمد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به تازگی به وزیر دفاع این کشور دستور داد تمام تسلیحات موجود در مراکز نظامی کریمه را به اوکراین تحویل دهد.

اروپام/2242**518 ** 1552
کد N216144

وبگردی