آفتاب

وعده رئیس جمهور موقت اوکراین به معترضان این کشور

وعده رئیس جمهور موقت اوکراین به معترضان این کشور

تهران - ایرنا- رئیس جمهورموقت اوکراین روز پنجشنبه گفت به معترضان در جنوب و شرق اوکراین وعده می دهد اگر داوطلبانه سلاح های خود را تسلیم کنند و به اشغال ساختمان های دولتی پایان دهند، تحت پیگرد قانونی قرار نخواهند گرفت.

به گزارش پایگاه خبری اینترفاکس اوکراین، ˈاولکساندر تورچینفˈ رئیس جمهوری موقت اوکراین در جلسه پارلمان این کشور در تشریح پیشنهاد عفو معترضان گفت: اگر معترضان سلاح های خود را کنار بگذارند و به اشغال ساختمان های دولتی پایان دهند، ما دیگر نیازی به قانون مربوط به عفو معترضان نداریم. این را تضمین می کنیم که اگر این افراد سلاح های خود را کنار بگذارند و از ساختمان های دولتی خارج شوند، تحت پیگرد قانونی قرار نگیرند.

تورچینف خاطر نشان کرد ، وی با افرادی که یک ساختمان دولتی را در شهر لوهانسک تصرف کرده بودند، تلفنی گفت وگو کرده است.

رئیس جمهوری موقت اوکراین خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از ادامه خونریزی ها، پیشنهاد کردم که شهروندانی که در این ساختمان بودند سلاح های خود را تحویل دهند و ساختمان را آزاد کنند. آماده ام این پیشنهاد را به افرادی که ساختمان های دولتی را در شهر دونتسک اشغال کرده اند، بدهم. در مورد رعایت حقوق معترضان نیز حاضرهستیم یک یکسری اصلاحات انجام دهیم.

از سوی دیگر جفری پیات سفیر آمریکا در اوکراین اعلام کرد که واشنگتن از کاندیدایی که در انتخابات 25می اوکراین توسط مردم این کشور انتخاب شود، حمایت خواهد کرد.

وی در مصاحبه با یکی از شبکه های تلویزیونی اوکراین گفت: ما از کاندیدایی که توسط مردم اوکراین در یک انتخابات آزاد و سالم انتخاب می شود، حمایت می کنیم.

انتخابات 25 می اوکراین مهمترین انتخابات تاریخ این کشور به عنوان یک کشور مستقل محسوب می شود.

وی گفت که گروهی از ناظران بین المللی بر انتخابات ریاست جمهوری آتی اوکراین نظارت خواهند کرد.

سفیر آمریکا در اوکراین در ادامه تصریح کرد که این ناظران، نمایندگانی از سازمان امنیت و همکاری اروپا ، احزاب سیاسی و سازمان های غیردولتی خواهند بود.

مترجمام**9234**1552
کد N216028

وبگردی