آفتاب

حجت‌الاسلام صدیقی: صداقت صیاد شیرازی سیاسی‌بازی نبود

حجت‌الاسلام صدیقی: صداقت صیاد شیرازی سیاسی‌بازی نبود

خطیب موقت نماز جمعه گفت: اینکه هر کسی رزمنده شود نمی‌تواند تصدی جایی را بر عهده بگیرد در این صورت نوعی ارتجاع و واپس‌گرایی است.

به گزارش خبرنگار سرویس «فرهنگ‌حماسه» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پانزدهمین سالروز شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و خانواده‌های این امیر سرافراز در مسجد جهاد ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران ضمن گرامیداشت شهید علی صیاد شیرازی و تبریک سال جدید که با شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی آغاز شده است، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب با انتخاب این شعار برای سال جدید در حقیقت مسیر حرکت ما را مشخص و تنظیم کردند. در این شعار، جهاد، شهادت، عرفان، وارستگی و انقطاع از جاذبه‌های پست دنیا وجود دارد. ان‌شاءالله در عرصه جهاد و فرهنگ شاهد حرکت جدید همراه با جهش و ایمان به رهبری باشیم.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به آیه‌ای از سوره «حجرات»، خاطر نشان کرد:‌کسانی که ایمان به الله دارند خدا را باور کرده‌اند. از سوی دیگر کسانی که خودسر باشند و نظام را قبول نداشته باشند؛ نظامی که پرچم خدا به دست رهبری آن است، مومن نیستند و ایمان‌شان نیز ایمان درستی نخواهد بود چرا که در کنار ایمان به الله، پذیرش رهبری توحیدی جهان در ابعاد مختلف ضروری است. برای پیروزی در صحنه تقرب به خدا باید رهبری را قبول داشت.

خطیب موقت نماز جمعه در بخش دیگر از سخنان خود یادآور شد:آن‌ها که در راه‌شان ثابت قدم بودند و رهبری را قبول داشتند به پیروزی رسیدند و آن‌هایی که اسلام سکولاری و اسلام بیگانه را انتخاب کردند هرگز موفق نشدند. در زندگی اسلامی، دین برای ما سیاست بین‌الملل، فرهنگ، اقتصاد، قصاص، اخلاق و عرفان آورده است از همین رو باید سیستم‌های اعتقادی و قانونی رنگ خدایی داشته باشند. این رنگ باید در جای‌جای حکومت ما دیده شود اما اکنون دشمنان می‌خواهند قصاص، عفاف، حجاب و روح رزمندگی را از ما بگیرند به گونه‌ای که هر کسی رزمنده شود نمی‌تواند تصدی جایی را بر عهده بگیرد. در حقیقت این امر نوعی ارتجاع و واپس‌گرایی است. اکنون غرب مصداق این موارد است. آن‌ها ولایت فقیه را هدف گرفته‌اند و بیان می‌کنند که حکومت شخص است اما در حقیقت این‌گونه نیست. ولی فقیه در حقیقت یک شخصیت است که دستورات خدا را در جامعه اجرا می‌کند.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: آن زمان آمریکا، انگلیس، فرانسه و کشورهای مرتجع عربی به حمایت از صدام پرداختند. در آن زمان با حمایت‌هایی که از رژیم بعث عراق می‌شد در حقیقت ما با دنیا می‌جنگیدیم اما حضور رزمندگان و فداکاری شهدا و افرادی چون صیاد شیرازی موجب خلق حماسه‌ای بی‌نظیر شد. این معجزه الهی در سایه موحد بودن، تک محور بودن و تک قطبی بودن کشورمان ایجاد شد. وحدت همه نیروها در گرو ولایت بود. باید بگویم احزاب اختلاف می‌آورد بنابراین شما باید یک امت و خانواده باشید و یک رهبر داشته باشید چرا که امت واحده پدر واحد دارد. اگر این‌گونه باشد دیگر دشمنان نمی‌توانند چیزی را بر شما تحمیل کنند از همین رو نباید جوسازی‌های دشمنان و غربی‌ها بر ما اثرگذار باشد.

امام جمعه موقت تهران گفت:امروز دهان‌های یاوه و قلم‌های یاوه به کار افتاده است. پیش از این در همدان کسی علیه ولایت یاوه‌سرایی‌هایی کرده بود و اخیرا نیز در یکی از دانشگاه‌ها مطالبی علیه ولایت نوشته شده است و آن را پخش کرده‌اند. در حقیقت این مسئله حرکتی خزنده علیه ولایت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تشکیل این چنین جلسه و یادواره‌هایی باعث حفظ فرهنگ صیاد شیرازی‌ها می‌شود. او در همه حالات زندگی خود صداقت داشت و همین موجب شد که مملکت بیمه شود. در حقیقت صداقت شهید صیاد شیرازی سیاسی‌بازی نبود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیرسرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش، امیرسرلشکر سلیمی فرمانده پیشین ارتش، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیرسرتیپ شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیردریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، علی لاریجانی رئیس مجلس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور پیشین کشورمان، سردار سلامی جانشین سپاه، سرلشکر مصطفی ایزدی معاون ستاد کل نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم رئیس عقدیتی-سیاسی ارتش، حجت‌الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج، سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سرتیپ حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه، سردار علی فضلی و محمد رویانیان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N215810

وبگردی