آفتاب

مجمع اقتصادی بوآ یو چین موتور رشد قاره آسیا

مجمع اقتصادی بوآ یو چین موتور رشد قاره آسیا

پکن - ایرنا - همایش و مجمع بزرگ اقتصادی بوآیو که هر سال در استان ˈهای ننˈ در جنوبی ترین نقطه چین برگزار می شود و مورد توجه کشورهای جهان قرار گرفته است به یک موتور و محرک اقتصادی برای قاره آسیا تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا ، این همایش که در شهرستان ˈبوآیوˈ چین گشایش یافته است امسال میزبان مقام های ارشد کشورهای جهان و بخصوص کشورهای آسیایی است و موضوع مهم آن نیز شناسایی محرک های جدید رشد و حرکت به سمت آسیای نوین است.

بسیاری از مقام های کشورهای مختلف جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران سالانه در این اجلاس شرکت می کنند تا مشخص شود که آسیا برای اینکه همچنان پویایی اقتصادی خود را حفظ کرده و از بحران های بانکی و اقتصادی رهایی یابد چه راهکارهایی را باید دنبال کند.

بررسی ها نشان می دهد چین از کشورهایی است که در رشد اقتصادی آسیا بسیار تاثیرگذار است . چین هنوز در مسیر توسعه اقتصادی و کمک به آسیا چالش های زیادی در پیش دارد اما این کشور تجربیات ارزنده ای در زمینه رشد اقتصادی برای این قاره دارد.

آمار نشان می دهد توان رقابت چین در رتبه نهم در میان کشورهای آسیایی است . این برای 37 اقتصاد بزرگ آسیا و این قاره که رشد اقتصادی هفت ممیز هفت درصدی را بر اساس آمار جدید تجربه خواهد کرد ارزش زیادی دارد.

در همایش سال جاری میلادی بوآیو که از روز گذشته آغاز شده است و تا روز شنبه آینده ادامه دارد، مسوولان و کارشناسان امور اقتصادی آسیا قصد دارند محرک های جدید رشد اقتصادی را برای این قاره پیدا کنند.

جو ونجو رییس همایش بوآیو در مصاحبه ای خاطر نشان کرد که یکپارچگی اقتصادی در نقاط مختلف جهان کاهش یافته است اما نباید اجازه داد این چالش تهدیدی برای آسیا باشد.

وی گفت که کشورهای آسیایی نیازمند وحدت تجاری و اقتصادی هستند و باید با پیشبرد اصلاحات اقتصادی موتورهای تازه رشد را روشن کنند.

بانک جهانی در تازه ترین گزارش خود آورده است که کشورهای آسیایی باید اعتماد بازار را تقویت کرده و باعث افزایش تقاضا در بازار شوند و ضمن کمک به رشد داخلی خود اصلاحات اقتصادی را در کشورهای این قاره به پیش ببرند.

بررسی ها نشان می دهد که بوآیو دیگر فقط برای آسیایی مهم نیست بلکه کشورهای اروپایی و آمریکا هم آن را مورد توجه قرار داده اند.

در اجلاس اقتصادی امسال بوآیو در جنوب چین 150 نفر از مهمترین و بلندپایه ترین رییسان شرکت های بزرگ اقتصادی اروپا و آمریکا شرکت کرده اند .

این باعث شده است تا این مجمع اقتصادی ابعاد فراآسیایی به خود بگیرد.

در همین حال کمیته ویژه این مجمع می گوید واحدهایی را برای پیگیری مسایل مرتبط با رشد اقتصادی در اروپا و استرالیا و کشورهای مختلف جهان ایجاد کرده است.

شرکت کنندگان در مجمع اقتصادی بوآیو در سال 2014 میلادی قرار است همچنین در باره بحران های بانکی و مالی ، اینترنت و تجارت، رشد عرضه و تقاضا، سرمایه گذاری در کشورهای آسیایی، اوضاع اقتصادی شرق آسیا، همکاری اقتصادی آسیا با جهان ، موتورهای محرک اقتصادی، چالش های اقتصادی پیش روی آسیا، وحدت تجاری و اصلاحات اقتصادی بحث و تبادل نظر کنند.

آساق ** 2100 **1611
کد N215729

وبگردی