آفتاب

روزنامه کویتی: دوعضو اخوان المسلمین مصر در سواحل لبنان بازداشت شدند

روزنامه کویتی: دوعضو اخوان المسلمین مصر در سواحل لبنان بازداشت شدند

بیروت – ایرنا – روزنامه کویتی « الرای» فاش کرد که مقامات لبنانی دو عضو گروه « اخوان المسلمین» مصر را هنگام ورود به خاک این کشور از طریق دریای مدیترانه بازداشت کرده و تحویل مقامات مصری داده اند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، پایگاه اینترنتی روزنامه الرای افزود: این دو عضو اخوان المسلمین در حالی که تلاش داشتند با یک قایق ماهیگیری خود را به لبنان برسانند در سواحل این کشور بازداشت شده اند.

این روزنامه کویتی به نقل از منابعی امنیتی در فرودگاه قاهره اضافه کرد: « مختار الشعری» عضو کمیته قانونی حزب عدالت و توسعه مصر و « سعد البربری» روزنامه نگار دو روز قبل وارد فرودگاه قاهره شدند بعداز آنکه لبنان آنها را به مصر بازگرداند.

این منبع گفته است که این دو عضو گروه اخوان المسلمین قصد داشته اند از طریق « غیرقانونی» و با استفاده از یک قایق ماهیگیری خود را به لبنان برسانند.

الرای به نقل از این منبع امنیتی افزود: مقامات لبنانی بعداز تحقیقات از این دو عضو اخوان المسلمین و به محض اطمینان از این که تحت تعقیب مقامات امنیتی مصر هستند آنها را به قاهره بازگرداندند.

براساس این گزارش، سازمان عربی حقوق بشر مستقردر انگلیس، مقامات دولت لبنان را به دلیل تسلیم این دو تبعه مصر به قاهره به نقض حقوق بشر متهم کرده و انها را مسئول کامل سلامتی آنها دانسته است.

روزنامه سعودی « عکاظ» نیز به نقل از منابعی در بیروت نوشت: مقامات امنیتی فرودگاه قاهره « جمال مختار» عضو گروه اخوان المسلمین را از طرف لبنانی تحویل گرفته اند.

این روزنامه افزود: مقامات لبنان این عضو گروه اخوان المسلمین را هنگام تلاش برای ورود به خاک لبنان از طریق دریا و با یک قایق ماهیگیری که از غرب بندر اسکندریه مصر حرکت کرده بود، دستگیر کرده اند.

عکاظ به نقل از منابع لبنانی اضافه کرد: تسلیم جمال مختار به مقامات مصری در چارچوب توافقنامه های امنیتی و قضایی بین لبنان و مصر صورت گرفته است.

خاورم ** 1324
کد N215583

وبگردی