آفتاب

عبدالله عبدالله تشکیل دولت ائتلافی در افغانستان را رد کرد

عبدالله عبدالله تشکیل دولت ائتلافی در افغانستان را رد کرد

نامزد پیشروی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان احتمال تشکیل یک تیم با رقیب خود را منتفی ندانست اما تشکیل هرگونه دولت ائتلافی برای اجتناب از کشیده شدن انتخابات به دور دوم را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالله عبدالله، نامزد پیشروی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت که با زلمای رسول، وزیر امور خارجه سابق و رقیب انتخاباتی‌اش پس از انتخابات پنج آوریل دیدار داشته است.

عبدالله گفت: من درخواست این دیدار را دادم و مذاکرات خوبی داشتیم. نتایج خوبی داشت اما در این مرحله ما نمی‌توانیم در خصوص آینده و یک موضوع حتمی صحبت کنیم.

عبدالله عبدالله افزود: ما سالهاست که با یکدیگر دوست هستیم اما این بخش شخصی قضیه است. بقیه آن به درک مشترک از موضوعات خاص و برخی سیاست‌ها بستگی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با اشرف غنی، وزیر دارایی سابق و یکی دیگر از نامزدهای پیشروی انتخابات همکاری می‌کند، گفت: آقای غنی خودش را پیروز انتخابات معرفی کرده بگذارید با این پیروزی خوش باشد.

این سیاستمدار چشم پزشک احتمال هرگونه تشکیل دولت ائتلافی را منتفی دانست و گفت: تیمی که قرار است در افغانستان حکومت کند یک تیم انحصاری نخواهد بود اما این پیشنهاد به این معنا نیست که ما می‌خواهیم برای ممانعت از برگزاری دور دوم انتخابات دولت ائتلافی تشکیل دهیم.

عبدالله که در انتخابات سال 2009 در مقابل حامد کرزای شکست خورد هزاران تن از ناظرانش را برای نظارت بر روند شمارش انتخابات در سراسر افغانستان مستقر کرده بود.

وی گفت: بر اساس گزارش ناظران و نتایج گزارش‌های ارائه شده از دیگر ناظران از سراسر کشور به نظر می‌رسد که باید منتظر نتایج خوبی باشیم.

انتهای پیام

کد N215503

وبگردی