آفتاب
یک مقام دولتی اذعان کرد

تروریسم مرتبط با سوریه عمده ترین چالش سازمان های امنیتی انگلیس

تروریسم مرتبط با سوریه عمده ترین چالش سازمان های امنیتی انگلیس

لندن - ایرنا - یک مقام ارشد دولت انگلیس روز چهارشنبه اذعان کرد که ˈتروریسم مرتبط با سوریهˈ امنیت این کشور را تهدید می کند و این موضوع در حال حاضر به عمده ترین چالش سازمان های امنیتی انگلیس تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، ˈچارلز فارˈ مقام ارشد بخش مبارزه با تروریسم در دولت انگلیس همزمان با انتشار گزارش سالانه خود در زمینه مقابله با تروریسم، گفت: تعدادی از اتباع انگلیسی - احتمالا چند صدنفر- به سوریه سفر کرده اند تا در کنار گروههای تروریستی بجنگند.

وی افزود: تعداد انگلیسی هایی که به سوریه رفته اند بسیار بیشتر از اتباع تندروی انگلیسی است که پیشتر برای فعالیت های تروریستی به عراق رفته بودند.

ˈدولت انگلیس نسبت به تهدیدات امنیتی افرادی که برای پیوستن به گروههای افراطی به سوریه رفته اند، نگران است و نحوه برخورد با این افراد یک چالش عمده برای سازمان های امنیتی به شمار می رود.ˈ

پلیس انگلیس طی ماه های اخیر بیش از 20 شهروند این کشور را در ارتباط با فعالیت های تروریستی در سوریه بازداشت کرده است. برخی از این افراد هنگام بازگشت از سوریه دستگیر شده اند.

ˈچارلز فارˈ با اشاره به افشاگری های ادوارد اسنودن مامور سابق سازمان های اطلاعاتی آمریکا، گفت: این افشاگری ها، فعالیت های ضدتروریستی ما را دشوارتر از قبل کرده است، چرا که ما دیگر نمی توانیم برخی از اقداماتی که قبلا انجام می دادیم را انجام دهیم.

وی افزود: پس از درز اطلاعات محرمانه به رسانه ها توسط ادوارد اسنودن، پوشش فعالیت های ضدتروریستی ما به خوبی قبل نیست.

برخی رسانه های انگلیسی و بویژه روزنامه گاردین طی ماههای اخیر بر اساس اسناد و مدارک محرمانه ای که توسط ادوارد اسنودن درز داده شده بود، گزارش های متعددی را از فعالیت های غیرقانونی و جاسوسی های گسترده سازمان های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس منتشر کرده اند.

در گزارش سالانه ضدتروریسم دولت انگلیس همچنین آمده است: تهدیدات تروریستی علیه انگلیس از کشورها و گروههای متعددی صادر می شود که بسیاری از آنها منابع تروریستی جدید هستند.

گزارش افزوده است: کار مقابله با تروریسم و تهدیدات تروریستی روز به روز سخت تر می شود، زیرا این کشورهای جدید سازمان های انتظامی و امنیتی موثری ندارند و از نظر قانونمندی و رعایت معیارهای حقوق بشری نیز با استانداردهای ما فاصله زیادی دارند.

اروپام**345
کد N215223

وبگردی