آفتاب

درگیری شدید عناصر مسلح با ارتش لبنان در شهر طرابلس

درگیری شدید عناصر مسلح با ارتش لبنان در شهر طرابلس

بیروت – ایرنا – نیروهای ارتش لبنان با عناصر مسلح در منطقه ملوله و باب التبانه ( منطقه سنی نشین مخالف نظام سوریه) شهر طرابلس معروف به پایتخت شمالی لبنان درگیر شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری لبنانی، این درگیری ها شامگاه چهارشنبه و زمانی شروع شد که ارتش لبنان درصدد بازداشت چند عنصرمسلح و خطرناک تحت تعقیب بود.

عناصری هم مبادرت به پرتاب 4 بمب صوتی در منطقه«بعل دراویش» طرابلس کردند و همزمان تیراندازی شدیدی در منطقه آغاز شد.

منابع خبری از زخمی شدن یک نیروی ارتش لبنان در درگیری با عناصر مسلح و به آتش کشیده شدن چند خانه و خودرو خبرداده اند.

ارتش لبنان یک عنصر مسلح را بازداشت و خانه یک عنصر تحت تعقیب به نام « عمر منصور» را در منطقه باب التبانه محاصره کرده است.

آخرین خبرها حاکی است که در منطقه درگیری آرامش توام با هشدار برقرار شده و یک عنصر مسلح بازداشت ، یک عنصر مسلح زخمی و به همراه چند عنصر دیگر فرار کرده اند و نیروهای ارتش همچنان درتعقیب آنها هستند.

این درگیری ها در حالی صورت گرفت که ارتش و نیروهای امنیتی لبنان بر اساس برنامه امنیتی مصوب شورای عالی دفاع و هیات دولت سوریه درصدد برگرداندن آرامش و امنیت به شهرهای لبنان از جمله طرابلس و منطقه بقاع است.

« داعی الاسلام الشهال» موسس جریان سلفی در لبنان با اعتراض شدید به اقدامات ارتش برای برقراری امنیت و آرامش در طرابلس خطاب به « نهاد المشنوق» و « اشرف ریفی» وزیران کشور و دادگستری لبنان تهدید کرده است که اگر این برنامه متوقف نشود همه لبنان ناامن خواهد شد.

« جان قهوجی» فرمانده ارتش لبنان اعلام کرده است که ارتش تسلیم این تهدیدها نمی شود و با قوت برنامه امنیتی را اجرا می کند.

خاورم ** 1324
کد N215214

وبگردی