آفتاب

اتحادیه عرب رژیم صهیونیستی را عامل شکست مذاکرات سازش دانست

اتحادیه عرب رژیم صهیونیستی را عامل شکست مذاکرات سازش دانست

تهران - ایرنا - وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب روز چهارشنبه در یک نشست فوق العاده در قاهره، رژیم صهیونیستی را عامل اصلی و مسئول شکست مذاکرات سازش در خاورمیانه دانستند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در بیانیه اتحادیه عرب که در مقر آن در قاهره منتشر شد آمده است: وزیران امور خارجه اتحادیه عرب از آمریکا خواستند به تلاش های خود برای ازسرگیری مذاکراتی که اسرائیل را به انجام تعهداتش ملزم می کند، ادامه دهد.

وزیران امور خارجه اتحادیه عرب همچنین از مواضع اخیر ˈجان کریˈ همتای آمریکایی خود در باره کارشکنی های رژیم صهیونیستی در ارتباط با مذاکرات سازش قدردانی کردند.

جان کری روز سه شنبه اعلام کرده بود که طرح اسرائیل برای ساخت 700 واحد مسکونی دربیت المقدس شرقی، تنگنایی است که عنقریب به فروپاشی مذاکرات صلح با فلسطینی ها می انجامد.

مذاکرات سه جانبه صلح بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی با محوریت آمریکا در چندین دور برگزار شده است اما ادامه شهرک سازیهای غیر قانونی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی و همچنین خلف وعده مقام های این رژیم در آزاد کردن شماری از فلسطینیان در بند باعث شده است که مذاکرات صلح بار دیگر با شکست روبرو شود.

آمریکا در حالی محوریت مذاکرات صلح بین فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی را برعهده گرفته است که تاکنون 43 قطعنامه شورای امنیت در محکومیت اقدامات این رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین را وتو کرده و در بسیاری از نشست بین المللی دیگر با اعمال نفوذ مانع از احقاق حقوق فلسطینی ها شده است.

**مترجمام**1480** 3404
کد N215187

وبگردی