آفتاب

دیدار کاروان بین المللی زائران صلح سوریه با امیرعبداللهیان

دیدار کاروان بین المللی زائران صلح سوریه با امیرعبداللهیان

تهران- ایرنا- اعضای کاروان بین المللی زائران صلح سوریه با ˈحسین امیرعبداللهیانˈ معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش شامگاه چهارشنبه ایرنا به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، این کاروان که از ملیت های مختلف اروپایی و آسیایی و فعالانی از کشورمان تشکیل شده، حامل پیام صلح و دوستی و همچنین کمک های بشردوستانه برای مردم سوریه است.

این کاروان پس از چند روز حضور در کشورمان و دیدار با برخی مسئولان جمهوری اسلامی ایران، بزودی عازم دمشق می شود.

اعضای این کاروان در دیدار با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه از تلاش ها و کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم سوریه تقدیر کردند.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تمجید از این ابتکار انساندوستانه،، بر ضرورت ارسال کمک های انسانی به مردم سوریه و تقویت راه حل سیاسی تاکید کرد.

وی با یادآوری حمایت های جمهوری اسلامی ایران از اقدامات سیاسی، بین المللی و منطقه ای در ارتباط با سوریه، مردم این کشور را تصمیم گیر نهایی نسبت به آینده خویش دانست و تاکید کرد: کسی نمی تواند از بیرون برای مردم فهیم سوریه تصمیم بگیرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه به تجمع گروه های تروریستی از سراسر جهان در سوریه اشاره کرد و گفت: همه کشورها وظیفه دارند سوریه را در مبارزه با تروریسم یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: تروریسم جایی در سوریه و منطقه نخواهد داشت.

شبد** 1528** 2023
کد N215139

وبگردی