آفتاب
پوتین:

حامیان دولت اوکراین تاکنون یک دلار هم به کی یف کمک نکرده اند

حامیان دولت اوکراین تاکنون یک دلار هم به کی یف کمک نکرده اند

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به ادعای کشورهای غربی مبنی بر حمایت از دولت انتقالی اوکراین تاکید کرد آنها تاکنون یک دلار نیز به این کشور کمک نکرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه گفت کرملین نمی تواند برای همیشه از اقتصاد رو به زوال اوکراین حمایت کند. وی امروز در نشست اعضای کابینه تاکید کرد اروپا و آمریکا که دولت انتقالی اوکراین را به رسمیت شناخته اند باید به فکر اقتصاد این کشور باشند. پوتین افزود: با این حال آنها تاکنون یک دلار و یا یک یورو در این راستا خرج نکرده اند.

در ماه دسامبر روسیه از پرداخت وام 3 میلیارد دلاری در چارچوب بسته کمک مالی 15 میلیارد دلاری به اوکراین خبر داد. مسکو همچنین پیشنهاد تخفیف 33 درصدی در بهای گاز صادراتی خود به این کشور را که موجب صرفه جویی 7.5 میلیارد دلاری می شود، مطرح کرد.

در همین راستا "کریستین لاگارد" رئیس صندوق بین المللی پول، وام 3 میلیارد دلاری سال گذشته روسیه به اوکراین را عامل جلوگیری از ورشکستگی اقتصادی این کشور دانست. در نشست امروز "الکساندر نواک" وزیر انرژی روسیه میزان بدهی اوکراین به کنسرسیوم گازی گازپروم بالغ بر 2.238 میلیارد دلار ارزیابی کرد.

گفتنی است از زمان آغاز اعتراضات ضددولتی در اوکراین که به سقوط "ویکتور یانوکوویچ" انجامید، این کشور از پرداخت تعهدات مالی خود به روسیه سرباز زده است. مقامات جدید اوکراین بهای گاز فروخته شده توسط روسیه به این کشور را بیشتر از بهای گاز فروخته شده به دیگر کشورهای اروپایی دانسته و گفته اند مبلغ ادعایی مسکو را پرداخت نخواهند کرد.

کد N215045

وبگردی