آفتاب
نماینده سابق کنگره:

آمریکا معنای به قدرت رسیدن نئونازی را در اوکراین درک نمی کند

آمریکا معنای به قدرت رسیدن نئونازی را در اوکراین درک نمی کند

تهران - ایرنا - ˈدنیس کوسینیچˈ، نماینده سابق کنگره و نامزد انتخابات پیشین ریاست جمهوری آمریکا گفت: واشنگتن معنای به قدرت رسیدن نئونازی را در اوکراین درک نمی کند.

وی امروز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری ریانووستی،گفت: فکر می کنم آمریکا به اندازه کافی درک نمی کند که معنای به قدرت رسیدن نئو نازی ها چیست، زیرا هر کسی که با تاریخ جنگ جهانی دوم آشنا است، می داند که اتحاد شوروی 30 میلیون نفر تلفات داشته است.

نماینده سابق کنگره آمریکا ادامه داد: واشنگتن خطر به قدرت رسیدن رادیکال ها در اوکراین را دست کم می گیرد و به همین دلیل پاسخ روسیه به رویدادهای اخیر برای کاخ سفید قابل درک نیست.

به گفته نماینده سابق کنگره آمریکا، روس هایی که در آن زمان جان خود را فدا کردند، این کار را برای آن انجام ندادند که نئونازی ها پس از 70 سال به قدرت رسیده و در نزد مربیان ناتویی آموزش ببینند.

از سوی دیگر خبرگزاری ریانووستی نیز نوشت: بحران سیاسی در اوکراین بعد از آن آغاز شد که دولت این کشور در ماه نوامبر روند تدارکات برای امضای توافقنامه عضویت وابسته (همگرایی تجاری) اوکراین در اتحادیه اروپا را متوقف کرد و به دنبال آن تظاهرات هواداران همگرایی اروپایی در کیف و دیگر شهرهای این کشور برپا شد. در نتیجه ناآرامی های خیابانی که در ماه ژانویه سال 2014 به درگیری ها میان تندروهای مسلح و پلیس منجر شد، دهها نفر کشته شدند.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: روز 22 فوریه حکومت کیف به شکل کودتا تغییر کرد. نمایندگان دولت و اپوزیسیون اوکراین توافقنامه حل و فصل درگیری را امضا کردند اما با این حال پارلمان اوکراین در زیر فشار اپوزیسیون ˈویکتور یانوکوویچˈ، رییس جمهوری این کشور را از سمت خود برکنار کرده، قانون اساسی اوکراین را تغییر داده و قراری در خصوص واگذاری اختیارات رییس جمهور به ˈآلکساندر تورچینوفˈ رییس پارلمان تا برگزاری انتخابات زودرس ریاست جمهوری در ماه مه صادر کرد.

پیشتر یانوکوویچ اعلام کرد که به دلیل تهدید به سرکوب فیزیکی اوکراین را ترک کرده و هنوز رییس جمهور اوکراین است. مسکو در قانونی بودن تصمیمات پارلمان اوکراین شک دارد.

مترجمام**1502**1856
کد N215039

وبگردی