آفتاب

بروجردی:همگرایی ایران و روسیه با توجه به تحولات اخیر جهانی ضروری است

بروجردی:همگرایی ایران و روسیه با توجه به تحولات اخیر جهانی ضروری است

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:تقویت همکاری های دو کشور ایران و روسیه در مقابل سیاست های سلطه جویانه و یکجانبه گرایانه جهان غرب، ضروری است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی، «علاء الدین بروجردی» در دیدار سفیر روسیه در تهران، اجلاس اخیر روسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس 8 کشور در تهران پیرامون سوریه را گام مهمی ارزیابی کرد.

وی گفت: نتایج این اجلاس نشان از ظرفیت بالای دوستان واقعی ملت سوریه برای تاثیرگذاری بر روند حل بحران در این کشور دارد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس در ادامه همکاری ایران و روسیه در قبال موضوعات منطقه ای به ویژه اوضاع سوریه را بسیار مهم و تاثیرگذار خواند و افزود: تحولات کنونی در صحنه مراودات بین المللی و منطقه ای و آرایش سیاسی جدید در منطقه، تقویت همکاری های دو کشور ایران و روسیه را در مقابل سیاست ها سلطه جویانه و یکجانبه گرایانه ضروری ساخته است.

وی ادامه داد: جهان غرب مدت ها است، سیاست دخالت در حوزه منافع روسیه را دنبال می کند و سیاست های دوگانه غرب و دخالت در امور داخلی اوکراین، عامل حوادث اخیر است.

بروجردی در ادامه با ابراز تاسف از قطعنامه اخیر پارلمان اروپایی علیه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه مفاد قطعنامه اخیر پارلمان اروپایی را در زمینه ادامه مراودات فی مابین نخواهد پذیرفت.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ظرفیت های فراوان در کشور برای توسعه همکاری های دوستانه فی مابین در عرصه های گوناگون گفت: همکاری نزدیک تهران - مسکو به تامین امنیت و ثبات پایدار در منطقه کمک خواهد کرد.

سفیر روسیه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از روند توسعه روابط دو کشور بر اهمیت تقویت و تحکیم ارتباطات فی مابین به ویژه در زمینه مسایل بین المللی از جمله سوریه و اوکراین تاکید کرد.

«لوران جاگاریان» در ادامه سخنان خود در رابطه با تحولات اخیر اوکراین گفت: برخلاف اقدامات برخی کشورها برای مداخله در امور داخلی اوکراین، روسیه از منافع تمامی شهروندان اوکراینی دفاع خواهد کرد.

وی افزود: روسیه در حال مذاکره با تمام طرفین ذیربط در قبال تحولات اوکراین است.

سفیر روسیه در تهران در ادامه با بیان اینکه همکاری تهران - مسکو در قبال موضوعات منطقه ای به ویژه بحران سوریه تاکنون ثمربخش و سازنده بوده است، افزود: دو کشور می توانند در زمینه تحولات منطقه ای و بین المللی همکاری مفید و سازنده ای در سازمان ها و نهادهای بین المللی داشته باشند.

جاگاریان افزود:مسکو در قبال توسعه و تقویت مناسبات نزدیک با تهران در عرصه های گوناگون متعهد است.

سیام**م.ب**9103**1449
کد N214991

وبگردی