آفتاب

ظریف خبر داد: آغاز نشست کمیسیون مشترک نظارت بر اجرای توافق ژنو

ظریف خبر داد: آغاز نشست کمیسیون مشترک نظارت بر اجرای توافق ژنو

رییس هیات مذاکراتی ایران با 1+5 اظهار امیدواری کرد مذاکراتی که شروع شده است با قدرت و صلابت ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعزامی به وین، دکتر محمدجواد ظریف عصر چهارشنبه در پایان مذاکرات وین در جمع خبرنگاران ایرانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای در سالروز 20 فرودین روز ملی فن‌آوری هسته‌ای گفت: همان طور که مقام رهبری گفتند ثمره واقعی دستاوردهای هسته‌ای اعتماد به نقس است.

او ادامه داد: امیدواریم مذاکراتی که شروع شده است با قدرت و صلابت ادامه یابد تا گرفتن همه حقوق مردم و رفع موانع.

ظریف گفت: ما به میانه راه گفت‌وگوهای مربوط به توافق جامع رسیده‌ایم و در سه ماه گذشته همه موضوعات مورد نظر مورد توجه قرار گرفت و گفت‌وگوهای کارشناسی به صورت ریز و جزیی از سوی همکاران ما و طرف‌های مقابل مورد توجه قرار گرفت.

وی از آغاز نشست کمیسیون مشترک نظارت بر اجرای توافق ژنو در وین پس از مذاکرات امروز خبر داد.

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: همکاران ما توانستند تصویر روشنی از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود ارایه دهند. البته مرحله دشوار هنوز مقابل ماست و تصمیم گرفتیم با جدیت و به طور مشترک از 23 اردیبهشت کار را شروع کنیم. یک روز قبل از شروع مذاکرات بعدی هم دیدار دو جانبه‌یی با اشتون خواهیم داشت. ما یک چارچوب را مورد توافق قرار می‌دهیم و بعد جزییات را وارد چارچوب می‌کنیم و تفاهم را به پیش ببریم.

ظریف گفت امیدواریم همین مرحله نگارش متن بتواند اعتمادسازی کند.

وزیر خارجه کشورمان از تشکیل یک کمیته مشورتی حقوق بین‌الملل با حضور اساتید و کارشناسان معتبر خبر داد که از این مذاکرات به هیات پیوستند و درکنار هیات مسولیت ارایه مشورت حقوقی را دارند.

او ادامه داد: امیدوارم با هم‌دلی و هم‌فکری و با دعای خیر مردم این کار مهم را به نتیجه برسانیم.

این خبر در حال تکمیل شدن است...

کد N214986

وبگردی