آفتاب

کمک 20 میلیارد ریالی به مددجویان تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان

کمک 20 میلیارد ریالی به مددجویان تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: این انجمن در سال 92 توجه ویژه‌ای به لحاظ مادی و معنوی به زندانیان و خانواده‌های آنان داشته و برنامه‌ریزی مدونی در سال 93 خواهد داشت تا ان‌شاءا... بتوانیم به مددجویان تحت پوشش خدمات بهتری ارائه کنیم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری داشجویان ایران (ایسنا) محسن نصیری مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان مرکز در تشریح عملکرد یکساله انجمن گفت: در طول سال 92، انجمن 26617 مراجعه‌کننده داشته که برای 700 خانواده تشکیل پرونده حمایتی شده و 1510 نفر را جهت سایر حمایت‌ها به کمیته امداد و بهزیستی معرفی کرده‌ایم.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز همچنین در زمینه مساعدت در انجام امور قضایی زندانیان تصریح کرد: ارائه خدمات به صورت پیگیری پرونده‌های قضایی که در پیچ و خم اداری قرار دارد و خانواده‌هایی که آشنا به روند اداری نیستند جهت تسهیل و تسریع در این امر با تلاش مددکاران مستقر در زندان‌های تهران تعداد 9264 مورد پیگیری پرونده‌های قضایی را در کارنامه سال 92 شاهد بودیم.

نصیری عمده کمک‌های حمایتی از بعد مادی را پرداخت مستمری به تعداد 3044 مورد به ارزش 2 میلیارد و 324 میلیون و 400 هزار ریال دانست و افزود: تلاش می‌شود با پرداخت مستمری و تامین مایحتاج اولیه زندگی به خانواده‌ها بخشی از مشکلات معیشتی آنان مرتفع شود.

وی در مورد سایر حمایت‌های مادی خاطرنشان کرد: پرداخت 400 مورد ایاب و ذهاب به ارزش 68 میلیون و 950 هزار ریال، 25 مورد هزینه درمان به ارزش 12 میلیون ریال، 32 مورد کمک هزینه مسکن به مبلغ 38 میلیون ریال، 644 مورد پرداخت کارت اعتباری به مبلغ 467 میلیون ریال، پرداخت 517 مورد عیدی به ارزش 630 میلیون ریال، پرداخت 189 مورد هزینه تحصیلی به مبلغ 93 میلیون ریال از جمله مساعدت‌هایی بود که در سال 92 به این قشر آسیب‌پذیر صورت گرفته است.

وی در باره کمک به بزه‌دیدگان گفت: در اجرای سیاست‌های حمایتی دولت از بزه‌دیدگان و دستورالعملی که از سوی وزارت دادگستری تهیه و تدوین گردیده، انجمن حمایت زندانیان با شناسایی 159 خانواده نیازمند و بزه دیده زندانیان، بالغ بر 2 میلیارد و 428 میلیون ریال از وزارت دادگستری دریافت و به این خانواده‌ها پرداخت کرده است.

نصیری در زمینه آموزش مهارت‌های اساسی و پیشگیرانه به خانواده‌ها بیان کرد: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در راستای پیشگیری از مصرف مواد مخدر و کاهش آسیب‌های پرخطر آموزش‌های متعددی در سالن‌های ملاقات زندان‌ها و دفتر انجمن برگزار شد که تعداد 21074 نفر با هزینه‌ای بالغ بر 908 میلیون ریال آموزش دیده‌اند.

آزادی 49 نفر از زندانیان/ بیش از 13 میلیارد ریال به زندانیان و زندانها کمک شد

مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان مرکز اظهار کرد: در سال 92 با پرداخت یک میلیارد و 410 میلیون ریال با کمک خیرین 49 نفر از زندانیان معسر آزاد و به کانون گرم خانواده بازگردانده شدند.

وی با اشاره به کمک به زندانیان و زندان‌ها تصریح کرد: بر اساس بند «ج» ماده 2 قانون تبدیل شورای سرپرستی به سازمان زندان‌ها، رسیدگی به امور مادی و معنوی زندانیان و خانواده آنان بر عهده انجمن حمایت زندانیان گذاشته شده است. بر این اساس انجمن علاوه بر حمایت مادی از خانواده‌ها با پرداخت 33 مورد هزینه بهداشت و درمان به ارزش 189 میلیون ریال و 42 مورد پرداخت هزینه مددکاری و مشاوره به زندانیان به ارزش 229 میلیون ریال در راستای مساعدت به زندانیان بی بضاعت و پیشگیری از وقوع جرم مجدد در زندانها گام برداشته است.

وی افزود: در همین راستا به مددجویانی که در زندان ادامه تحصیل می دهند کمک هزینه تحصیلی پرداخت می شود که در سال 92 برای 223 نفر از مددجویان 417 میلیون ریال شهریه واریز شد.

نصیری در زمینه کمک به زندان‌ها خاطرنشان کرد: به منظور تامین بخشی از هزینه‌های زندان و تعمیرات داخلی آن مبلغ 515 میلیون ریال پرداخت شده است.

ادامه همکاری با سازمان ملل در راستای کاهش آسیب‌های پرخطر

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز بیان کرد: طرح آموزش پیشگیری از آسیب‌های پرخطر در زندان‌ها و همچنین خانواده زندانیان با انعقاد قرارداد انجمن با سازمان ملل از سال 85 آغاز گردیده است. بر این اساس انجمن حمایت زندانیان با بکارگیری 87 نیرو در 42 زندان در سطح کشور فعالیت می‌نماید. در پی این قرارداد در سالن‌های ملاقات زندان‌های استان تهران با بکارگیری 5 مربی تعداد 11941 نفر از خانواده های زندانیان آموزش دیده‌اند.

وی افزود: همچنین در اجرای پروژه بیماریابی زندانیان مسلول، برای ویزیت‌های انجام شده 478 میلیون ریال هزینه شده است.

نصیری خاطرنشان کرد: در قرارداد جدید 210 نفر نیرو در کلینیک‌های مثلثی زندانهای کشور با عناوین شغلی پزشک و مشاور به کارگیری و 5 مرکز متادون درمانی دایر خواهد شد.

وی جمع هزینه‌های انجام شده در راستای کاهش آسیب رفتارهای پرخطر را 10 میلیارد و 113 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: درآمد انجمن را حاصل فعالیت‌های عام‌المنفعه از قبیل راه اندازی مرکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، ایجاد دفتر پیشخوان دولت، پرورش گل و گیاه، همکاری با سازمان ملل در راستای کاهش آسیب و جمع آوری هدایای مردمی است.

مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان مرکز از خیرین و سازمان‌ها، شهرداری‌ها و ارگان‌هایی که انجمن را بی‌منت در یاری رساندن به این خانواده‌ها همراهی کرده‌اند قدردانی و جمع کل کمک‌های صورت گرفته را 20 میلیارد و 828 میلیون ریال عنوان کرد.

انتهای پیام

کد N214825

وبگردی