آفتاب

اصغرزاده:آقای ابوطالبی در جریان تسخیر سفارت آمریکا جزو مترجمان موقت بودند

اصغرزاده:آقای ابوطالبی در جریان تسخیر سفارت آمریکا جزو مترجمان موقت بودند

ابراهیم اصغرزاده در واکنش به رفتار آمریکا نسبت به انتخاب سعید ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل گفت: آقای ابوطالبی در جریان تسخیر سفارت آمریکا جزو مترجمان موقت بودند و در تصمیم‌گیری‌ها حضور نداشتند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این فعال سیاسی در حاشیه مراسم ختم پدر همسر سیدمحمد خاتمی با تاکید بر این‌که در واقع آقای ابوطالبی در جریان تسخیر سفارت آمریکا جزو مترجمان موقت بودند و حتی مانند شیخ‌الاسلام و ابتکار در آنجا حضور نداشتند، افزود:ابوطالبی جزو اقدام‌کنندگان نبود و بعدا پیوستند و در کارها به صورت پروژه‌ای شرکت می‌کردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین گفت: قطعا اصلاح‌طلبان در انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی شرکت می‌کنند.

وی همچنین یادآورشد: من همچنین در این عرصه کاندیدا نمی‌شوم.

وی در مورد مباحث مطرح شده در مورد سرلیستی محمدرضا عارف در انتخابات مجلس آینده گفت: آقای عارف با اقدامی که در انتخابات ریاست جمهوری گذشته انجام دادند، سرمایه‌ای به دست آوردند و باید از این سرمایه استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آقای عارف از این سرمایه باید برای سرلیستی انتخابات یا حضور در مجلس شورای اسلامی کند گفت: باید از این سرمایه استفاده کند یا این می‌تواند در سرلیستی باشد یا حضور در مجلس فرقی نمی‌کند.

وی تصریح کرد: این سرمایه بیشتر در قالب تشکیل یک حزب است و اگر آقای عارف شجاعت داشته باشد و آن سرمایه را وسط بگذارد و با جمع آوری دوستان یک تشکیلات سیاسی به مانند آقای کروبی راه بیندازد، این به نفع خود وی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امیدی است که حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی فعالیت خود را آغاز کنند، گفت: نمی‌دانم.

وی در این ارتباط ادامه داد: بوی اصلاحات به قوه قضاییه نرسیده است و ما نیز کاری به قوه قضاییه نداریم.

انتهای پیام

کد N214776

وبگردی