آفتاب

مراسم ترحیم حجت الاسلام علی اکبر صادقی در مسجد الغدیر برگزار شد

مراسم ترحیم حجت الاسلام علی اکبر صادقی در مسجد الغدیر برگزار شد

تهران - ایرنا - مراسم ترحیم حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر صادقی پدر همسر سیدمحمدخاتمی رییس جمهوری سابق کشور با حضور برخی شخصیت های سیاسی و دینی و اقشار مختلف مردم در مسجد الغدیر تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در این مراسم محمد رضا عارف رییس بنیاد امید ایرانیان، سید علی خمینی، یاسر خمینی، همسر حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و محمد رضا خاتمی شرکت داشتند.

همچنین جعفر توفیقی، محمد جواد حق شناس، منوچهر متکی، اسدالله عسگراولادی، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی،

رسول منتجب نیا، عبدالواحد موسوی لاری و نمایندگانی از بیوت آیات عظام و مراجع تقلید حضور داشتند.

مرحوم صادقی که از فعالان و اندیشمندان دینی و استاد مطرح دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی بود، روز 18 فروردین ماه به دلیل کهولت سن و بیماری قلبی در سن 85 سالگی به دیدار معبود شتافت.

پیکر این مرحوم روز گذشته با حضور جمعی از شخصیت های سیاسی و اقشار مختلف مردم و نمایندگانی از بیوت آیات عظام و مراجع تقلید در تهران تشییع و در مقبره الرحمه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به خاک سپرده شد.

مرحوم صادقی تلاش فراوانی را برای نشر معارف دینی و قرآنی داشت و خدمات شایسته ای در حوزه های علمی و دانشگاه ارایه کرد و در مدت 38 سال تدریس، دانشجویان زیادی را تربیت کرد.

وی که داماد آیت الله صدر بود، تالیفات متعدد در حوزه دین و فرهنگ دارد که از جمله آن می توان به ترجمه «خطبه غدیر» اشاره کرد که بارها تجدید چاپ شده است.

سیام**2025**7261**1058**9189**1336
کد N214535

وبگردی