آفتاب

مذاکرات وین 3؛ نشست چهارم ایران و 1+5 طی 2 روز

مذاکرات وین 3؛ نشست چهارم ایران و 1+5 طی 2 روز

وین - ایرنا - معاونان وزیران امور خارجه ایران و کشورهای گروه 1+5 که ظهر چهارشنبه پس از دو ساعت گفت و گو به نشست خود در دومین روز مذاکرات پایان داده بودند پس از دقایقی گفت و گو ها را از سر گرفتند.

مذاکرات رسمی وین 3 که از روز سه شنبه در مقر سازمان ملل در وین آغاز شده بود روز چهارشنبه از سر گرفته شد. معاونان وزیران امور خارجه ایران و کشورهای 1+5 با هدف حل مسائل باقی مانده گرد هم آمدند تا پس از مرور مواضع یکدیگر و نزدیک تر کردن دیدگاه ها وارد مرحله تدوین متن مشترک توافق نهایی شوند.

به گفته محمد جواد ظریف قرار بر این است که دراین مرحله ازمذاکرات همه بحث های باقی مانده که تاکنون طرح نشده است مورد بررسی قرار گیرد و موضوع بسته شود تا از نشست بعدی که احتمالا در دهه پایانی اردیبهشت در وین برگزار خواهد شد تدوین متن مشترک توافق هسته ای نهایی آغاز شود.

سید عباس عراقچی معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه ایران سه شنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران از تشکیل نخستین کمیسیون مشترک ایران و 1+5 خبر داد و گفت: این کمیسیون با حضور نمایندگان همه دستگاه هایی که به نوعی با اجرای توافق ژنو درگیر هستند با کارشناسان 1+5 در وین نخستین جلسه خود را امروز چهارشنبه برگزار می کنند.

به گفته عراقچی در دومین و آخرین روز وین 3 نیز معاونان وزیران امور خارجه درباره کلیات بحث و تبادل نظر خواهند کرد و در دور آینده مذاکرات در اردیبهشت ماه وارد جزییات خواهند شد.

اروپام** 1701** 1553
کد N214383

وبگردی