آفتاب
در تذکرات شفاهی نمایندگان مطرح شد؛

واکنش به انگشت‌نگاری از نمایندگان در فرودگاه آلمان/ جلوی ورود جنازه ریچارد فرای به اصفهان را بگیرید

واکنش به انگشت‌نگاری از نمایندگان در فرودگاه آلمان/ جلوی ورود جنازه ریچارد فرای به اصفهان را بگیرید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز به مسئولین دولتی تذکر شفاهی دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان تذکرات شفاهی خود را به مسئولین کشور اعلام کردند.

بر این اساس محمد اسماعیلی نماینده مردم زنجان در مجلس با اشاره به قطعنامه پارلمان اروپا برای ایران گفت: دولت های اروپایی با کارنامه سراسر پویا درباره حقوق بشر در جایگاهی نیستند که برای ملت ایران تعیین و تکلیف کنند.

وی افزود: تاریخ نشان می دهد که در تمام جنایت های صورت گرفته در جهان، اروپاییان یا به طور مستقیم یا به طور غیرمستقیم نقش داشتند. از این رو لازم است دولت نسبت به این قطعنامه قاطعانه موضع‌گیری کند.

همچنین مهدی موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان در تذکر شفاهی گفت: بعد از آزادسازی 35 گروگان در سوریه این همه سر و صدا و تبلیغات نشد، اما هدف از سر و صدا و پروژه سازی که در جریان گروگان‌گیری پنج مرزبان ایرانی و آزادسازی آنها صورت گرفت، چه بود؟

اسماعیلی همچنین افزود: چرا سوال از وزیر آموزش و پرورش و طرح تحقیق و تفحص از سهام عدالت سازمان تامین اجتماعی به تعویق افتاده، هیات رئیسه مجلس در این باره پاسخ دهد که چرا این همه بی‌عدالتی وجود دارد.

بر اساس این گزارش، احمد سالک، نماینده مردم اصفهان نیز در تذکر شفاهی به رئیس جمهور و وزیر کشور گفت: هر چه سریعتر جلوی ورود جنازه پلید ریچارد فرای جاسوس سازمان سیای آمریکا به اصفهان و دفن در جوار استاد سارقش پپ در زاینده رود گرفته شود. پپی که با رضا قلدر دیدار کرد، سارق محراب هزار و چند صد ساله مسجد اصفهان که در موزه نیویورک است، بود. شاگرد او که مشاور بنیاد ملی اشرف پهلوی است و در دهه 70 برای جمع آوری اطلاعات به ایران آمد و از دولت خاتمی تقدیرنامه گرفت.

سالک ادامه داد: اجازه ندهید قتال‌الطریق فرهنگی اسلامی ایران در اصفهان دفن شود، در این صورت هر اتفاقی بیفتد به عهده مسئولین است.

همچنین اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان ضمنت تبریک به مناسبت صعود تیم نفت مسجد سلیمان به لیگ برتر گفت: از وزیر ورزش، شرکت ملی نفت و بازیکنان این تیم تشکر می کنیم و آمادگی کامل برای برگزاری مسابقات لیگ برتر را در استان داریم.

همچنین فتح‌الله حسینی، نماینده مردم کرمانشاه نیز در تذکر شفاهی با اشاره به انگشت‌نگاری اخیر از سوی دولت آلمان از نمایندگان در فرودگاه این کشور گفت: این اقدام توهین به نمایندگان است، وزارت خارجه نسبت به این مساله مقابله به مثل کند تا این رفتار بی ادبانه ادامه پیدا نکند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: شأن نمایندگان، برتر از کشورهای اروپایی است، باید به گونه ای رفتار کنیم که این گونه اقدامات تکرار نشود.

کد N214349

وبگردی