آفتاب

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با وزیرخارجه انگلیس دیدار کرد

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با وزیرخارجه انگلیس دیدار کرد

لندن - ایرنا - وزیر اطلاعات، روابط بین الملل و امور راهبردی رژیم صهیونیستی که به لندن سفر کرده است، روز گذشته با وزیر خارجه انگلیس دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد: ˈیوال استینیتزˈ و ˈویلیام هیگˈ در این دیدار درباره روابط دو جانبه، روند صلح خاورمیانه و مذاکرات هسته ای ایران گفت و گو کردند.

وزیر خارجه انگلیس پس از این دیدار گفت: روابط دو جانبه انگلیس و اسراییل مستحکم است و این روابط با سفر گرم و سازنده ماه گذشته نخست وزیر (دیوید کامرون) به اسراییل و سرزمین های اشغالی فلسطین تقویت شده است.

هیگ افزود: سفر استینیتز به لندن در مقطع مهمی از روند صلح خاورمیانه انجام شد و ما در این سفر درباره ضرورت تضمین موفقیت این مذاکرات گفت و گو کردیم.

ˈما معتقدیم که روند جاری مذاکرات صلح که زیر نظر جان کری وزیر خارجه آمریکا انجام می شود، همچنان بهترین مسیر برای پایان دادن به منازعه است. من به اسراییل تاکید می کنم که به همکاری های خود با آمریکا و فلسطینی ها جهت یافتن راهی به سوی پیشرفت در مذاکرات ادامه دهد.ˈ

وزیر خارجه انگلیس اظهارداشت: در مورد ایران نیز با توجه به مذاکراتی که طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در وین برگزار می شود، ما هدف مشترکمان را برای رسیدن به یک توافق جامع که نگرانی های امنیتی و مسائل مربوط به اشاعه (هسته ای) را مدنظر قرار دهد، مورد تاکید قرار دادیم.

وی افزود: ما تاکید کردیم که تا رسیدن به آن مرحله (توافق جامع) تحریم ها باید با قوت اجرا شوند.

اروپام**345
کد N214241

وبگردی