آفتاب
یک عضو هیات رئیسه مجلس خبر داد:

رسیدگی به طرح اموال مسئولان در جلسه شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام

رسیدگی به طرح اموال مسئولان در جلسه شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام

یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت: طرح رسیدگی به اموال مسئولان نظام که پس از به توافق نرسیدن مجلس و شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد شنبه هفته آینده در دستور کار این مجمع قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، محمد دهقان در جمع خبرنگاران پارلمانی گفت: طرح رسیدگی به اموال مسئولان نظام در جلسه‌ی روز شنبه کمیسیون قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و همان روز در دستور کار صحن علنی این مجمع قرار می‌گیرد.

وی علت ارجاع این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام را اختلاف دیدگاه مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در خصوص برداشت از اصل 142 قانون اساسی بیان داشت و افزود: شورای نگهبان این طرح را به دلیل آن که اصل 142 را " حصری" می‌داند رد کرد ولی سوال مجلس این بود که اگر اصل 142 حصری بود پس چرا این مصوبه در مجلس تصویب شد.

وی از موافقت دولت با طرح رسیدگی به اموال مسئولان خبر داد و افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی اعتماد به مسئولان نظام برای مشارکت در سرمایه‌گذاری و توسعه کشور و این اتفاق نمی‌افتد مگر مردم به مسئولانشان اعتماد داشته باشند.

وی از قول روسای مجالس هفتم و هشتم گفت: بنده از قول روسای این مجالس نقل می‌کنم که این آقایان در آن مقطع نزد مقام معظم رهبری رفتند و رهبری نسبت به تصویب این طرح اظهار خرسندی کردند.

نماینده‌ی مردم طرقبه و چناران ابراز امیدواری کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام به این خواست عمومی ملت لبیک گفته و این مصوبه مجلس را به تصویب برساند.

دهقان ادامه داد: ملت دوست دارند وضعیت مالی مسئولانشان شفاف باشد، مردم دوست ندارند مسئولانشان در پی جمع کردن ثروت باشند.

این عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: ملت و رهبری و دولت از تصویب این طرح خشنود هستند از مجمع تشیخص مصلحت نظام هم انتظار می‌رود این اهرم اصلی مبارزه با فساد را به تصویب برساند.

انتهای پیام

کد N214192

وبگردی