آفتاب

«بازی تاج و تخت» دو فصل دیگر ادامه دارد / شروع فصل چهارم با شکست رکورد شش ساله

«بازی تاج و تخت» دو فصل دیگر ادامه دارد / شروع فصل چهارم با شکست رکورد شش ساله

تنها دو روز پس از روی آنتن رفتن قسمت اول فصل چهارم «بازی تاج و تخت»، شبکه اچ‌بی‌او دستور ساخت دو فصل دیگر این سریال را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شبکه اچ‌بی‌او که از آمار خیره‌کننده 6.6 میلیون بیننده برای قسمت اول فصل چهارم «بازی تاج و تخت» بسیار راضی است، اعلام کرد فصل‌های پنجم و ششم این سریال تولید می‌شود.

این درحالی است که اپیزود رکوردشکن «بازی تاج و تخت» دو روز پیش روی آنتن رفت. خبر ساخت دو فصل دیگر برای سریال درست یک هفته پس از اعلام خبر تمدید قرارداد دیوید بنیوف و دی. بی. ویس (نویسندگان اصلی سریال) با شبکه اچ‌بی‌او منتشر شد.

مایکل لومباردو، مدیر برنامه‌ریزی اچ‌بی‌او گفت: «سریال «بازی تاج و تخت» پدیده‌ای است که مشابه ندارد. دیوید بنیوف و دی. بی. ویس و دیگر همکاران خلاق این سریال قسمت به قسمت انتظارات را بالا می‌برد. ما منتظر داستان‌های جذاب بیشتری از آن‌ها هستیم.»

قسمت اول فصل چهارم درحالی یکشنبه شب به وقت محلی روی آنتن رفت که هم رکورد قبلی خود را جابجا کرد و هم رکورد شبکه اچ‌بی‌او از سال 2007 تاکنون را شکست. این اپیزود 6.6 میلیون نفر بیننده داشت که 2.2 میلیون نفر بیشتر از بینندگان قسمت اول فصل سوم بود و از قسمت آخر فصل سوم هم 900 هزار نفر بیشتر بیننده داشت.

پیش از این پربیننده‌ترین اپیزود سریالی در شبکه اچ‌بی‌او، قسمت آخر سریال «سوپرانوها» بود که سال 2007 روی آنتن رفت.

مجموع بینندگان قسمت اول فصل چهارم «بازی تاج و تخت» با احتساب بینندگان بازپخش این سریال در همان شب به 8.2 میلیون نفر رسید. اشتیاق بینندگان برای تماشای قسمت اول این فصل آنقدر زیاد بود که برخی از سایت‌های شبکه‌ اچ‌بی‌او که سریال را پخش می‌کردند دچار اختلال شدند.

سریال «بازی تاج و تخت» براساس مجموعه کتاب‌های «آواز آتش و یخ» نوشته جرج آر. آر. مارتین نوشته و ساخته شده است. این سریال در دو سه سال اخیر به محبوب‌ترین سریال شبکه اچ‌بی‌او بدل شده و میانگین بینندگان هفتگی هر اپیزود آن حدود 14.4 میلیون نفر است.

از طرفی «بازی تاج و تخت» یکی از سریال‌های پرهزینه شبکه اچ‌بی‌او هم هست که بازیگران معروفی مثل پیتر دینک‌لیج، نیکلای کاستر-والدو، لنا هیدی، امیلیا کلارک و کیت هرینگتن در آن بازی می‌کنند. این سریال در چند کشور در اروپا  فیلمبرداری می‌شود و ایرلند شمالی، ایسلند و کرواسی لوکیشن‌های اصلی آن هستند.

این سریال داستان هفت قلمروی افسانه‌ای است که بر سر پادشاهی با هم در جنگ هستند. در حال حاضر جفری لنیستر پادشاه قلمرو شده، اما بسیاری او را لایق این مقام نمی‌دانند و به فکر رسیدن به تاج و تخت هستند.

با تمدید شدن سریال، «بازی تاج و تخت» به طولانی‌ترین سریال شبکه اچ‌بی‌او بدل شده که این روزها روی آنتن است. بدل شدن این سریال به اثری محبوب اصلا عجیب نیست. آمار بینندگان سریال که با چیزی حدود دو میلیون نفر بیننده برای قسمت اول فصل اول شروع شده این روزها به شش میلیون نفر برای هر قسمت رسیده. از طرفی سریال در میان منتقدان بسیار تحسین شده و جوایز متعددی را هم به خانه برده است.

شبکه اچ‌بی‌او از طولانی شدن پخش سریال «بازی تاج و تخت» بسیار راضی است؛ «خون واقعی» (True Blood) سریال محبوب خون‌آشامی این شبکه امسال با پخش فصل هفتم به کار خود خاتمه می‌دهد و «امپراتوری اسکله چوبی» (Boardwalk Empire) که از سریال‌های محبوب جوایز امی است هم با پخش فصل پنجم به کار خود خاتمه خواهد داد.

شبکه اچ‌بی‌او همچنان چند سریال محبوب دیگر نیز در برنامه دارد؛ امسال فصل سوم و فصل آخر «اتاق خبر» (The Newsroom) به نویسندگی آرون سورکین روی آنتن می‌رود. فصل دوم سریال بسیار تحسین‌شده «کارآگاه واقعی» (True Detective) هم احتمالا ساخته می‌شود هرچند هنوز بطور رسمی این خبر اعلام نشده.

این شبکه همچنین چند سریال جدید در برنامه دارد؛ «بازمانده‌ها» (The Leftovers) نوشته دامیان لیندلف و سریال‌های کمدی «The Brink»، «Ballers» و «با هم بودن» (Togetherness).

هالیوود ریپورتر / 8 آوریل / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

58241

کد N214149

وبگردی