آفتاب

یازدهمین نمایشگاه حلال مالزی با حضور ایران آغاز به کار کرد

یازدهمین نمایشگاه حلال مالزی با حضور ایران آغاز به کار کرد

کوالالامپور – ایرنا – یازدهمین نمایشگاه محصولات حلال مالزی روز چهارشنبه با حضور 19 شرکت برتر صادرات ایرانی در مرکز همایش های شهر کوالالامپورآغاز به کار برد.

به گزارش ایرنا، در این دوره از نمایشگاه محصولات حلال مالزی 14 شرکت ایرانی در قالب 19 غرفه درمساحت 171 متر مربع محصولات خود را به تجار منطقه معرفی کرده اند.

شرکت های ایرانی برای دهمین سال پپاپی در این نمایشگاه شرکت می کنند.

در این نمایشگاه علاوه بر ایران محصولات حلال 25 کشور دیگر از جمله عربستان، تایلند، آفریقای جنوبی، تایوان، کره جنوبی، اندونزی، چین، فلسطین، ایتالیا، ژاپن، امارات، بلژیک، برونئی، روسیه، تونس، ترکیه، مراکش، استرالیا، شیلی، فرانسه، پاکستان، بنگلادش، هلند و اسپانیا عرضه شده است.

به رغم حضور درخشان ایران در 10 سال گذشته در نمایشگاه محصولات حلال مالزی، غرفه های ایران در یازدهمین نمایشگاه از دکوراسیون مناسبی برخوردار نیستند.

غرفه های شرکت های عربستان، تایوان و اندونزی نسبت به تزئین یک شکل غرفه های خود اقدام کرده اند و در نخستین ساعات بازگشایی نمایشگاه افراد زیادی را به سوی خوب جلب کردند.

دکوراسیون مناسب غرفه ضمن ارتقای جایگاه تجاری کشورها از سوی دیگر باعث جذب بیشتر تجار می شود.

غرفه داران ایرانی در این نمایشگاه نیز نسبت به این غرفه بندی گلایه داشتند و تاکید کردند که شرکت ایران در نمایشگاه های بین المللی با توجه به صنایع پیشرفته کشور در بخش غذا، برنامه ریزی بهتری را طلب می کند.

شرکت های ایرانی با هدف معرفی محصولات خود در بازار منطقه جنوب شرق آسیا در این نمایشگاه شرکت کرده اند که طبق تجربیات سال های گذشته بیش از 80 درصد از شرکت کنندگان موفق به عقد قرارداد با تجار محلی می شوند.

ظرفیت بالای صادرات محصولات غذایی ایران به منطقه جنوب شرق آسیا باعث شده است بسیاری از این شرکت ها نمایندگی خود را در کشورهای مختلف منطقه فعال کنند.

خشکبار، خرما، مواد غذایی، تنقلات و وسایل آرایشی - بهداشتی از جمله محصولاتی هستند که تجار محلی تمایل بیشتری برای عقد قرارداد با شرکت های ایرانی دارند.

شرکت های ایرانی با هماهنگی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان که مجوز سازمان توسعه تجارت خارجی مالزی را کسب کرده است در یازدهمین نمایشگاه بین المللی محصولات و مواد غذایی حلال شرکت کرده اند.

نمایشگاه محصولات حلال مالزی از امروز (چهارشنبه) به مدت چهار روز در مرکز همایش های شهر کوالالامپور میزبان فعالان این صنعت است.

همزمان با برگزاری این نمایشگاه، کنفرانس محصولات حلال نیز آخرین دستاوردهای علمی و نظری خود را به فعالین حوزه تحقیق و دانشگاه ارائه می دهد.

نمایشگاه محصولات حلال مالزی به صورت سالیانه برگزار می شود.

دهمین نمایشگاه محصولات حلال مالزی سال گذشته میزبان بیش از 500 شرکت از 30 کشور جهان بود و در مجموع 18 هزار و 223 نفر از 65 کشور از این نمایشگاه دیدن کردند.

برگزارکنندگان نمایشگاه بین المللی حلال مالزی اعلام کردند بدنبال فروش 500 میلیون رینگیت (151 میلیون دلار) از محصولات حلال تولیدشده این کشور در نمایشگاه هستند که سال گذشته میلادی 411 میلیون رینگیت (124 میلیون دلار) بود.

نخستین دوره نمایشگاه حلال مالزی با مدیریت وزارت صنعت و تجارت خارجی این کشور در سال 2004 برگزار شد.

آساق**د.م**1611
کد N213774

وبگردی