آفتاب

رحماندوست: قوه قضائیه خود را به نظرسنجی بگذارد

رحماندوست: قوه قضائیه خود را به نظرسنجی بگذارد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بهتر است قوه قضائیه خود را در میان مردم به نظرسنجی گذاشته و عملکرد آینده خود را براساس آن تنظیم کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مجتبی رحماندوست در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس با انتقاد به صورت نگرفتن تکریم مناسب روز فناوری هسته‌ای توسط مجلس گفت: امیدوار هستیم بتوانیم در سال فرهنگ و اقتصاد آن چیزی را که مورد نظر آقا است را در سال 93 محقق سازیم.

وی با بیان اینکه از دولت انتظار دارم هرچه سریعتر بسته حمایتی از رزمندگان را در دولت تصویب و برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کند، خاطر نشان کرد: دیرزمانی از عمر رزمندگان و بیش از ربع قرن از دوره هشت ساله حماسه ملت ایران می‌گذرد ولی رزمندگان ما هنوز چشم‌ انتظار قوانین حمایتی هستند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه از دولت می‌خواهم که در ارائه لایحه الگوی توسعه اسلامی ایرانی این مواردی را رعایت کند، گفت: بسته حمایت از نهاد خانواده و راه‌های تسهیل ازدواج جوانان را با قدرت پیگیری کرده و از این طریق به کمک جوانان بیاید تا بتوانند نصف دین خود را حفظ کنند.

رحماندوست ادامه داد: همچنین دولت باید بسته‌های حمایت از عدالت اجتماعی و امکان استفاده عادلانه مردم از بیت‌المال را تدوین و ارائه کند. تا کی قرار است شاهد استخراج و فروش نفت خام و توزیع درآمدهای حاصل از آن میان 20 درصد از مردم باشیم؟ و این در حالی صورت می‌گیرد که 90 درصد از درآمد کشور به جیب افرادی ریخته می‌شود که خود را به حکومت آویزان کردند و در این میان سهم اشتغال جوانان و قشر محروم کشور مانند پیرزن‌ها و پیرمردهای از کار افتاده، شاگردان مشاغل خرد، باربرها و آنهایی که همین روزها مطلوب خود را در سطل‌های زباله خیابان‌ها جستجو می‌کنند نادیده گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از نطق خود تاکید کرد: از نمایندگان صاحب‌نظر و کمیسیون‌های ذی‌ربط مجلس شورای اسلامی می‌خواهم تا بسته حقوق شهروندی برازنده مردم ایران را تهیه و ارائه کنند تا از هرج و مرج فعلی بی‌قانونی‌ها و زیرپا گذاشتن حقوق شهروندی ملت پایان دهند.

این نماینده مجلس با درخواست از قوه قضائیه،‌ دستگاه اطلاعاتی، انتظامی و امنیتی برای حفظ حرمت متهمین را در بالاترین سطح، افزود: باید به بلایی که بر سر برخی از طلاب ولایی که در اسفند گذشته در قم دستگیر شدند آمد اشاره کنم و می‌گویم که آنها باید از این کار توبه کنند و از تکرار چنین رفتارهایی جلوگیری شود.

رحماندوست ادامه داد: از قوه قضائیه می‌خواهم تا جایگاه خود را در بین مردم ایران به نظرسنجی بگذرد و ساختار و عملکرد خود را براساس آن تنظیم کنند زیرا معتقد هستم در بسیاری از موارد مظلوم‌ها و فقرا یا نمی‌توانند احقاق حق کنند و یا به خاطر پیچیدگی‌های دادرسی و یا مجبور بودن به تحمل برخی از رفتارهای غیراسلامی از حق خود گذشته و عطایش را به لقایش بخشیده‌ و آن را به قیامت واگذار کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت متصدیان اداره خود اعم از زن و مرد موظف کند تا موازین اسلامی و عفاف و حجاب را رعایت کنند و از سوی دیگر تمام مراجعه کنندگان و استفاده کنندگان از خدمات دولتی نیز نباید مجاز باشند تا با ظاهری وقیحانه و شیطانی در این مکان‌ها حضور یابند.

وی افزود: کلیه استفاده کنندگان از بیمارستان‌های دولتی، بانک‌ها، ‌دانشگاه‌ها،‌ مراکز تفریحی‌، هواپیماها و... نیز باید ظاهر اسلامی و عفاف خود را رعایت کنند. همچنین امیدوار هستم مجلس در اسرع وقت قانون ذیل هشت قانون اساسی را برای امر به معروف و نهی از منکر تسهیل کرده و با انحلال ستاد فعلی امر به معروف و نهی از منکر ستادی جوان را ایجاد کند تا امربه معروف و نهی از منکر احیا شود.

رحماندوست در پایان نطق خود با بیان اینکه رواج بی‌عفتی و وقاحت حلقه‌ای از زنجیره تضعیف کلیت نظام جمهوری اسلامی است، گفت: اروپایی‌ها ما را به شیوه‌ای فرا می‌خوانند که لایق خودشان است در همین راستا از دولت می‌خواهم ورود هم‌جنسگرایان که عضو تشکل‌های رسمی هستند را به داخل کشور ممنوع کند.

انتهای پیام

کد N213679

وبگردی