آفتاب
روزنامه الجریده فاش کرد؛

توافق کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای پایان اختلافات داخلی

توافق کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای پایان اختلافات داخلی

روزنامه کویتی الجریده در خبری اعلام کرد که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای پایان دادن به اختلافات اخیر میان این کشورها و گشایش صفحه‌ای جدید در روابطشان به توافق رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه کویتی الجریده به نقل از منابع آگاه گزارش داد: جزئیات این توافق در آینده‌ای بسیار نزدیک اعلام خواهد شد و عبداللطیف الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس این خبر را اعلام و از بازگشت سفیران عربستان، امارات و بحرین به قطر خبر خواهد داد.

منابع خاطرنشان کردند: تماس‌های مکرر منجر به تفاهم‌هایی شد که به شکل امضای یک تفاهمنامه میان کشورهای حوزه خلیج فارس با نظارت کویت در خواهد آمد. همکاری‌ها در مقابل تلاش‌های کویت بسیار گسترده بود و قطر و همچنین عربستان، امارات و بحرین تمایل داشتند تا این مشکل آن‌ها در چارچوب کشورهای خلیج فارس حل و فصل شود.

منابع خاطرنشان کردند: ظرف روزهای اخیر تماس‌ها میان مسئولان ذی‌ربط با سرعت بیشتری صورت گرفت که منجر به تدوین توافقنامه‌ای شد که تنها نیازمند بررسی‌های نهایی است.

عربستان، امارات و بحرین در 5 مارس گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که به دلیل اختلافات عمیق خود با قطر سفیرانشان را از دوحه فراخوانده‌اند.

انتهای پیام

کد N213158

وبگردی