آفتاب
یک مرکز حقوقی فلسطینی:

بیش از یک هزارصهیونیست ماه گذشته میلادی به مسجد الاقصی حمله کردند

بیش از یک هزارصهیونیست ماه گذشته میلادی به مسجد الاقصی حمله کردند

تهران- ایرنا- یک مرکز حقوقی فلسطینی با اشاره به تداوم تجاوزهای رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی اعلام کرد در ماه مارس گذشته ( 10اسفند تا 11 فروردین ) بیش از یک هزار صهیونیست به مسجد الاقصی یورش بردند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبریˈ الیوم السابعˈ، مرکز اطلاعات ˈوادی حلوهˈ در شهرک فلسطینی سلوان که یک مرکز حقوقی غیر دولتی است وتجاوزهای رژیم صهیونیستی به قدس را رصد می کند در گزارش روز گذشته خود آورده است یک هزار و 250 صهیونیست مهاجم در روز های متوالی به مسجد الاقصی حمله کردند و با گشت زنی در صحن های مسجد الاقصی و رواق های آن ،اقدام به هتک حرمت این مکان مقدس کردند.

برپایه این گزارش، صهیونیست های مهاجم با یورش به مسجد الاقصی برای برگزاری مراسم دینی خود در بعضی محل های ویژه مسلمانان تلاش می کردند.

این مرکز افزود: درمیان صهیونیست های مهاجم ˈاوری آرییلˈ وزیر مسکن رژیم صهیونیستی ،ˈموشه ویگلنˈ معاون رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی وˈیهودا غلیکˈ خاخام تندرو که گروههای صهیونیستی را رهبری می کند دیده می شوند.

این گزارش حاکی است مقامات رژیم صهیونیستی به 20 شهروند فلسطینی از جمله 4 زن ودو کودک مدتها اجازه ورود به مسجد الاقصی را نمی دادند .

گزارش مذکور هم چنین به بازداشت 120 طلبه فلسطینی در مارس گذشته از جمله 40 طلبه نوجوان در سنین 13 تا 17 سال اشاره کرد.

این مرکز در گزارش خود تاکید کرد پلیس رژیم صهیونیستی با اقدامات غیر قانونی خود ،قوانین بین المللی بازداشت را نیز نقض کرده است به طوری که صبح زود با حمله به منازل فلسطینی ها ،افراد را بازداشت و یا در خیابان های قدس بدون اطلاع خانواده هایشان یا در صحن های مسجد الاقصی افراد را به بهانه های واهی دستگیر و روانه زندان می کند.

بر اساس این گزارش ،نیروهای رژیم صهیونیستی چهار زن طلبه علوم دینی را هنگام ورود به مسجد الاقصی دستگیر همچنین پنج وکیل را

به اتهام انتقال اموال و نامه های جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش جهاد اسلامی بازداشت کردند.

مترجمام** 1453 *1446
کد N213148

وبگردی