آفتاب

برگزاری انتخابات پارلمانی اندونزی

برگزاری انتخابات پارلمانی اندونزی

انتخابات پارلمانی اندونزی در حال برگزاری است و نتایج آن مشخص می‌کند که چه کسی می‌تواند برای انتخابات ریاست جمهوری در تابستان پیش رو نامزد شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بیش از 186 میلیون اندونزیایی واجد شرایط رای دادن به 6600 کاندیدایی هستند که برای کسب 560 کرسی پارلمان این کشور با یکدیگر رقابت می‌کنند.

برای برگزاری انتخابات نزدیک به 500 هزار حوزه رای‌گیری مشخص شده است. این انتخابات هزینه‌ای حدود یک و نیم میلیارد دلار را برای اندونزی به همراه دارد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که حزب اپوزیسیون "دموکراتیک مبارزه" اندونزی با حمایت 37 درصدی مردم در جایگاه نخست قرار دارد در حالی که احزاب رقیب آن همچون "گلکار" و "گریندرا" حمایتی کمتر از 20 درصد را شاهد هستند. در کل 12 حزب سیاسی اندونزی در این انتخابات با یکدیگر رقابت می‌کنند.

نتایج این انتخابات مشخص می‌کند که چه کسانی می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری که در تاریخ 9 ژوئیه برگزار می‌شود، شرکت کنند زیرا حزب آن کاندیدا باید 25 درصد از آرای ملی یا 20 درصد از کرسی‌های پارلمان را کسب کند.

در همین راستا، به نظر می‌رسد که جوکو ویدودو، رئیس حزب دموکراتیک مبارزه علی‌رغم اینکه تجربه سیاسی ندارد برنده انتخابات شود.

اندونزی سومین نظام بزرگ دموکراسی و پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان است که پس از سرنگونی سوهارتو، دیکتاتور این کشور در سال 1998 به سال‌ها حکومت استبدادی در این کشور پایان داد.

انتهای پیام

کد N213073

وبگردی