آفتاب

عودنواز ایرانی در فستیوال سازهای جهانی تونس می‌نوازد

عودنواز ایرانی در فستیوال سازهای جهانی تونس می‌نوازد

نوازنده موسیقی ایرانی کشورمان اواخر فروردین ماه سال جاری برای شرکت در فستیوال بین المللی سازهای جهانی تونس به این کشور سفر می‌کند.

مجید ناظم‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: جشنواره بین المللی موسیقی «سوسه» از 22 تا 30 فروردین ماه با حضور هنرمندان و نوازندگان مختلفی از کشورهایی چون مصر، برزیل، آمریکا، لبنان، آذربایجان، فرانسه و ایتالیا در شهر سوسه کشور تونس برگزاری می شود که من نیز به نمایندگی از کشورمان در این فستیوال جهانی حضور خواهم داشت.

وی ادامه داد: حضور من در این جشنواره با حمایت مستقیم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی ایران در تونس انجام گرفته و طبق برنامه ریزی هایی که انجام شده قرار است قطعاتی چون «تابلوهای زندگی»، «جست و خیز»، «شروع دوباره» و «راز ساحل» را در قالب تکنوازی عود برای مخاطبان اجرا کنم.

این نوازنده عود گفت: همواره در حضورهای بین المللی که برای معرفی موسیقی ایرانی در کشورهای مختلف دارم تمام تلاش خود را انجام می‌دهم که ضمن ارائه فضایی متفاوت و نوگرایانه قطعاتی را اجرا کنم که هم نشان‌دهنده جنس موسیقی ایرانی باشد و هم برای مخاطبان خارجی شکل جذابی داشته باشد.

ناظم‌پور در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره بین‌المللی موسیقی «سوسه» از رویدادهای مهم موسیقایی کشور تونس است که می تواند فرصت بسیار خوبی برای معرفی موسیقی ارزشمند ایرانی در عرصه‌های جهانی باشد و با توجه به اهمیتی که این رویداد بین المللی دارد تمام سعی خود را خواهم کرد که نماینده شایسته ای برای موسیقی کشورم باشم.

مجید ناظم‌پور از جمله نوازندگان ساز عود کشورمان است که بیش از 27 سال است در این عرصه فعالیت می کند. انتشار آلبوم تکنوازی عود «راز ساحل»، تالیف و پژوهش چند کتاب موسیقایی، برگزاری چندین کنسرت پژوهشی و سخنرانی درباره ساز عود، برگزاری چندین کنسرت در خارج از کشور و تدریس در دانشگاه از جمله فعالیت‌های این نوازنده در عرصه موسیقی است.

آخرین اجرای این نوازنده موسیقی ایرانی نیز برگزاری یک کنسرت در کشور اتریش بود.

 
 


 

 

کد N213007

وبگردی