آفتاب
رجایی:

هدف از تشکیل فراکسیون ایرانیان خارج از کشور، استفاده از ظرفیت‌های آنهاست

هدف از تشکیل فراکسیون ایرانیان خارج از کشور، استفاده از ظرفیت‌های آنهاست

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی از تشکیل فراکسیونی به نام فراکسیون فرهنگی اقتصادی ایرانیان خارج از کشور با هدف استفاده از ظرفیت‌های ایرانیان خارج از کشور خبر داد.

عباس رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در توضیح دلیل تشکیل فراکسیون فرهنگی اقتصادی ایرانیان خارج از کشور، گفت: تعداد زیادی از ایرانیان در خارج از کشور زندگی می‌کنند که عمدتا دارای شرایط خاص خوبی اعم از مدارج علمی بالا، امکانات مالی، تکنولوژی و فناوری در کشورهای دیگر هستند و آنها علاقه‌مند به کمک به کشورشان برای حرکت به سمت توسعه می‌باشند.

وی افزود: از طرف دیگر در سیستم دولتی بخشی به نام شورای عالی ایرانیان خارج از کشور تشکیل شد که موفقیت‌هایی را هم داشت ولی تنها تلاش می‌کرد تا از تکنولوژی، علم و سرمایه ایرانیان خارج از کشور استفاده کند و به دنبال سیاستگذاری مناسب و ایجاد بسترهای خوب و یا بهبود وضعیت قوانین و مقررات در برابر آنها نبود.

نماینده مردم اراک در مجلس توضیح داد: با توجه به این شرایط احساس کردیم که در وضعیت فعلی کشور لازم است فراکسیونی مربوط به ایرانیان خارج از کشور به وجود آید تا به مسائل مربوط به آنها بپردازد و ارتباطاتی را با دستگاه‌های مختلف همچون وزارت خارجه، سفارتخانه‌ها، رایزنی‌های فرهنگی و اقتصادی ایجاد کند. این ارتباطات می‌تواند زمینه‌هایی را برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایرانیان خارج از کشور فراهم کند.

این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد: امروز در شرایطی هستیم که بازار وسیع سرمایه، کار و فناوری در کشور فراهم شده و از طرفی به دنبال کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری در داخل هستیم پس چه بهتر است بر روی ایرانیان خارج از کشور سرمایه‌گذاری کنیم. همه این دلایل باعث شد که فراکسیونی به نام فراکسیون فرهنگی اقتصادی ایرانیان خارج از کشور شکل گیرد.

وی افزود: در این فراکسیون در صورت لزوم پیشنهاداتی برای اصلاح قوانین و مقررات یا وضع قوانین جدید داده می‌شود.

رجایی با بیان اینکه این فراکسیون فعلا دارای 40 عضو است، گفت: ما همچنان در حال عضوگیری هستیم. این فراکسیون تنها اعلام موجودیت کرده و احتمالا ترکیب نهایی آن و هیات رییسه‌اش در چند روز آینده نهایی و قطعی می‌شود.

نماینده مردم اراک در مجلس در مورد نحوه شناسایی ایرانیان خارج از کشور گفت: کارهایی از قبل در این رابطه در کشور انجام شده که ما نیز از این اطلاعات استفاده کرده و حتی تلاش می‌کنیم این اطلاعات را تکمیل‌تر کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد که هدف از تشکیل این فراکسیون، استفاده از ظرفیت‌های ایرانیان خارج از کشور است.

انتهای پیام

کد N212974

وبگردی