آفتاب
/اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی/

آقامیری: برای داشتن فرهنگی والا و اقتصادی پویا مردم نیز تلاش کنند

آقامیری: برای داشتن فرهنگی والا و اقتصادی پویا مردم نیز تلاش کنند

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران گفت: برای داشتن فرهنگی والا و اقتصادی پویا باید مردم نیز در این امور مشارکت داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا آقامیری در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به نامگذاری سال 93 اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیاناتشان به چند مطلب اشاره کردند ابتدا اینکه امسال با نام فاطمه زهرا(س) شروع شده و با نام این بانوی بزرگوار به پایان می‌رسد امیدواریم بتوانیم با تاسی از این بزرگوار مسائل دنیوی و اخروی خود را به بهترین شکل ممکن بسازیم.

وی افزود: نکته دیگری که در بیانات مقام معظم رهبری مورد توجه بود، بحث برنامه‌ریزی بود وقتی مقام معظم رهبری این سال را به نام اقتصاد و فرهنگ نام نهادند، یعنی ما باید برای تمام مراحل برنامه داشته باشیم و هرگز دچار روزمرگی نشویم.

وی ادامه داد: رهبری همچنین به سلامت جسم و روح و روان نیز اهمیت دادند چرا که سلامتی جسم و روح می‌تواند به پیشبرد اهداف نظام کمک کند و برای رسیدن به فرهنگی والا باید روحی عاری از گناه و آلودگی داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران تصریح کرد: جوانان ما به فضای مجازی توجه زیادی می‌کنند و برای اینکه بتوانیم دغدغه‌های مقام معظم رهبری را برطرف کنیم باید برای فضاهای مجازی برنامه‌هایی در خور شان جوانانمان داشته باشیم.

آقامیری اظهار کرد: رهبری در سال‌های گذشته به اقتصاد مقاومتی تاکید زیاد داشته‌اند و اگر مشکلات اقتصادی از جامعه برطرف شود فرهنگ مردم نیز به سمت تعالی پیش می‌رود باید قبول کنیم در ایران هنوز اقتصاد و کارآمدی وجود ندارد پس باید برای رسیدن به آن تلاش زیادی کنیم.

وی در پایان گفت: مقام معظم رهبری علاوه بر نامگذاری سال به اقتصاد و فرهنگ، به مشارکت عمومی و عزم ملی تاکید زیادی داشتند مسئولان باید بدانند تا مردم در صحنه نباشند کاری پیش نمی‌رود، پس اگر می‌خواهیم فرهنگی والا و اقتصادی پویا داشته باشیم باید مردم در جامعه مشارکت کنند و این موضوع مهمی است که مقام معظم رهبری با درایت کامل به آن اشاره کردند.

انتهای پیام

کد N212871

وبگردی