آفتاب

اولاند خواستار خودداری از اقدامات تنش‌زا در اوکراین شد

اولاند خواستار خودداری از اقدامات تنش‌زا در اوکراین شد

منابع خبری در فرانسه اعلام کردند، رییس‌جمهوری فرانسه خواستار خودداری از هرگونه اقدام مستقیم یا غیرمستقیمی شد که می‌تواند به افزایش تنش‌ها در اوکراین منجر شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه آمده است، فرانسوا اولاند، رییس‌جمهوری فرانسه در گفت‌وگوی خود با آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو در خصوص اوضاع کنونی اوکراین به شدت ابراز نگرانی کرد.

اولاند بر ضرورت خودداری از هرگونه اقدام مستقیم و غیرمستقیمی که به افزایش تنش‌ها در اوکراین منجر شود، تاکید کرد.

دبیرکل ناتو که در کاخ الیزه با رییس‌جمهوری فرانسه دیدار کرد نیز به نوبه خود در خصوص اوضاع کنونی اوکراین، با تأکید بر این که موضع ناتو کاملا مشخص است، اقدامات روسیه را در اوکراین غیرقانونی و نامشروع توصیف کرد.

وی ادامه داد ناتو از دولت روسیه خواسته است از اوکراین خارج شود.

راسموسن همچنین افزود: درباره گزینه نظامی بحث و گفت‌وگو نمی کنیم اما اگر روسیه به دخالت بیشتر خود در اوکراین ادامه بدهد، تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو باید اعمال شود.

از سوی دیگر، رییس‌جمهوری فرانسه در گفت‌وگوی خود با دبیرکل ناتو بر اهمیت توسعه روابط میان اتحادیه اروپا و ناتو تاکید کرد.

به گفته دفتر ریاست جمهوری فرانسه، اولاند و راسموسن همچنین در خصوص اوضاع افغانستان گفت‌وگو کردند. فرانسوا اولاند در این گفت‌وگو از مشارکت مردم افغانستان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ابراز خرسندی کرد.

وی به علاوه بر نقش نیروهای امنیتی افغانستان در برقراری امنیت انتخابات تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N212837

وبگردی