آفتاب

حماس: مخالف محروم کردن غزه از انتخابات کرانه باختری هستیم

حماس: مخالف محروم کردن غزه از انتخابات کرانه باختری هستیم

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از مخالفت قاطع خود با برگزاری انتخابات مجلس قانون‌گذاری و ریاست تشکیلات خودگردان در کرانه باختری و استثنا کردن نوار غزه و قدس در این انتخابات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، صلاح بردویل، از رهبران جنبش حماس تصریح کرد: به هیچ وجه موافق برگزاری انتخابات در بخش‌هایی از فلسطین و استثنا کردن بخش‌هایی دیگر نیستیم، بلکه انتخابات باید در قدس و نوار غزه نیز هم‌زمان با کرانه باختری برگزار شود.

وی اعلام کرد که گمانه‌زنی برخی طرف‌ها در مورد مخالفت حماس با برگزاری هرگونه انتخابات کاملا اشتباه و نادرست است و طرح چنین مسائلی به معنی فرار از واقعیت‌های پیش روی مسأله فلسطین است.

بردویل اظهار کرد که تمرکز بر مسأله انتخابات در شرایط کنونی با نقص‌های فراوانی همراه است و این‌گونه مسائل باید به شیوه‌ای دقیق‌تر و گسترده‌تر مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

از سوی دیگر، بردویل تصریح کرد که تماس تلفنی عزام احمد، رئیس هیات فتح در گفت‌وگوهای آشتی ملی با اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت حماس در غزه به منظور توافق بر سر زمان سفر هیات فتح به این منطقه به منظور بحث و بررسی پرونده آشتی ملی انجام گرفت.

این رهبر جنبش حماس اظهار داشت: احمد در این گفت‌وگوی تلفنی به تشریح هدف سفر قریب‌الوقوع هیات فتح به غزه و بحث و بررسی تشکیل دولت و برگزاری انتخابات پرداخته و هنیه نیز از این مساله استقبال کرده است.

بردویل گفت، هنیه در گفت‌وگو با احمد ضمن هشدار در مورد خطرات پیش روی مسأله فلسطین در اوضاع و شرایط کنونی افزود که اوضاع کنونی فلسطین بسیار مهم‌تر و عمیق‌تر از مساله انتخابات و تشکیل دولت است؛ هر چند این مسائل نیز بخش مهمی از پنج پرونده و توافقنامه‌ای است که جنبش‌های فتح و حماس به امضا رسانده‌اند. در هر صورت پروژه ملی فلسطین با خطرات زیادی روبرو است که در سفر هیأت فتح به غزه باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

همچنین عزام احمد اوایل هفته جاری در اظهاراتی تصریح کرد که جنبش فتح به منظور آغاز مجدد گفت‌وگوها در مورد آشتی ملی به غزه سفر نمی‌کند بلکه هدف از این سفر توافق بر سر اجرای بندهای مورد توافق در اعلامیه دوحه و توافقنامه قاهره است.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست اخیر خود در رام‌الله تصمیم به اعزام هیأتی متشکل از پنج عضو برجسته جنبش فتح از جمله عزام احمد، رئیس فراکسیون پارلمانی فتح به غزه به منظور بحث و بررسی پرونده آشتی ملی فلسطین گرفت.

انتهای پیام

کد N212809

وبگردی