آفتاب
در کمیسیون فرهنگی مطرح شد

برنامه سازمان میراث فرهنگی برای ورود بخش خصوصی به ثبت بناهای تاریخی

برنامه سازمان میراث فرهنگی برای ورود بخش خصوصی به ثبت بناهای تاریخی

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری عصر سه‌شنبه در اولین حضور خود در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس، ضمن ارائه گزارشی از ستاد تسهیلات نوروزی، برنامه‌های خود را برای کار در سازمان میراث فرهنگی به کمیسیون ارائه کرد.

سیدعلی طاهری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد جلسه عصر امروز این کمیسیون، گفت: طبق برنامه سلطانی‌فر، رییس سازمان میراث فرهنگی و معاون رییس‌جمهور به همراه معاونان خود در جلسه کمیسیون حاضر شدند تا برنامه‌های خود را برای این سازمان ارائه دهند.

او در مورد گزارش ستاد تسهیلات نوروزی به کمیسیون فرهنگی، گفت: ستاد تسهیلات در مورد میزان سفرها، استقرار مسافران در شهرها و میزان استفاده از هتل‌ها، چادرها، مدارس و منازل مردم توضیحاتی به کمیسیون ارائه کرد و ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده این ستاد بتواند آمارهای دقیق‌تری در مورد سفرهای نوروزی مردم تهیه کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس هم‌چنین در مورد برنامه‌های ارائه شده از طرف رییس سازمان میراث فرهنگی به این کمیسیون گفت: یکی از برنامه‌های سلطانی‌فر وارد کردن بخش خصوصی به ثبت بناهای فرهنگی و تاریخی است.

نماینده مردم گرگان ادامه داد: طبق آمار در ایران یک میلیون بنای تاریخی با ارزش ثبت ملی وجود دارد که تنها سه درصد آن‌ها تاکنون ثبت شده است. سازمان میراث فرهنگی معتقد است که با بودجه‌ای که در حال حاضر در اختیار دارد ثبت تمام این بناها ده‌ها سال به طول خواهد انجامید به همین دلیل یکی از برنامه‌های سلطانی‌فر این است که بخش خصوصی را وارد این عرصه کند تا ثبت بناها با سرعت بیش‌تری انجام شود و هم‌چنین بهره‌برداری از این بناها شکل مناسبی به خود بگیرد تا مقصد گردشگران داخلی و خارجی باشد.

انتهای پیام

کد N212597

وبگردی