آفتاب

مقامات ترکیه حمله به قلیچدار اوغلو را محکوم کردند

مقامات ترکیه حمله به قلیچدار اوغلو را محکوم کردند

حمله امروز به رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه در پارلمان این کشور از سوی نخست وزیر و رئیس پارلمان ترکیه محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه TRT، "کمال قلیچدار اوغلو" ساعاتی پس از حمله فردی ناشناس به وی با سخنانی در پارلمان ترکیه اعلام کرد از اهداف خود عقب نشینی نخواهد کرد. وی با بیان این که این نخستین حمله به یک رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه نیست گفت پیشتر هم به یک رهبر این حزب با سنگ حمله شده بود.

قلیچدار اوغلو در ادامه یادآور شد حزبش با چنین حملاتی از میدان به در نرفته و به تلاش خود برای ایجاد یک دمکراسی پایدار در کشور ادامه می دهد. به گفته وی ایجاد فشار و اعمال خشونت علیه حزب جمهوریخواه خلق مانع دستیابی به اهداف آن نمی شود. رهبر حزب اپوزیسیون ترکیه فعالیت این حزب را دارای پیشینه سنت دیرین مبارزاتی دانست و افزود: ما با یک مشت، عقب نشینی نمی کنیم و از اعتقاداتمان دست بر نمی داریم. وی همچنین گروه های سیاسی را به راه دمکراسی و آرامش دعوت کرد.

در همین حال "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه در تماسی تلفنی ضمن دلجویی از قلیچدار اوغلو، این حمله را محکوم کرد. اردوغان وعده داد دستگاه امنیتی ترکیه با فرد مهاجم و جریان های مروج خشونت برخورد خواهد کرد. همچنین "جمیل چیچک" رئیس پارلمان ترکیه ضمن محکوم کردن حمله به یک رهبر سیاسی در پارلمان اظهار داشت: این اتفاق تاسف بار بود. وی در عین حال از تشدید تدابیر امنیتی در پارلمان برای جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی خبر داد. 

گفتنی است قلیچدار اوغلو امروز در جریان دیدار با اعضای فراکسیون پارلمانی حزب جمهوریخواه خلق ترکیه مورد حمله قرار گرفت. در این حمله فردی ناشناس با مشت به وی که به همراه شماری از نمایندگان در حال خروج از دفتر خود بود حمله کرد.

کد N212569

وبگردی