آفتاب
یک عضو کمیسیون عمران خبر داد:

تلفات جاده‌یی در تعطیلات امسال 16 درصد کاهش داشته است

تلفات جاده‌یی در تعطیلات امسال 16 درصد کاهش داشته است

کمیسیون عمران مجلس در جلسه عصر سه‌شنبه با بررسی خدمات‌رسانی دستگاه‌های مسوول در تعطیلات نوروز سال جاری از کاهش شانزده درصدی تلفات جاده‌یی در مسافرت‌های ایام نوروز نسبت به سال گذشته خبر داد.

محمدرضا رضایی، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد جلسه عصر امروز این کمیسیون، گفت: طبق برنامه قرار بود وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی از جمله معاون حمل و نقل در جلسه عصر امروز حاضر شوند تا هم مساله مسکن و هم مساله حمل و نقل مورد بررسی قرار گیرد اما به دلیل غیبت وزیر کمیسیون به دستور دوم خود که بررسی گزارش دستگاه‌های درگیر در سفرهای نوروزی بود، پرداخت.

رضایی ادامه داد: پلیس راه، هلال‌احمر، راهداری، وزارت راه و شهرسازی از جمله دستگاه‌هایی بودند که در مسافرت‌های نوروزی در خدمت مردم بودند. مسئولان حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی گزارش‌هایی در مورد خدمات ارائه شده در سفرها، تلفات و مشکلات پیش‌روی دستگاه‌های به کمیسیون عمران ارائه کردند.

وی در مورد جزییات این گزارش‌ها، گفت: در یکی از گزارش‌ها گفته شد که در تعطیلات نوروز سال جاری مسافرت‌های برون‌شهری هفت درصد رشد داشته است در حالی که تلفات نسبت به سال گذشته شانزده درصد کم‌تر شده است. این اتفاق خوبی است که نشان می‌دهد فرهنگ رانندگی در مردم رو به بهبود است و رعایت قوانین مورد توجه بیش‌تری قرار می‌گیرد. هم‌چنین احتمالا وضعیت راه‌ها بهتر شده و حضور پلیس هم موثرتر بوده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که بیش‌تر سانحه‌های رانندگی در تعطیلات نوروز سال جاری با 27 درصد متعلق به خودروی پراید و بعد از آن متعلق به خودروی 405 است، گفت: به نظر می‌رسد کیفیت خودروها در میزان تلفات و تصادفات دخیل باشد به همین دلیل این انتظار وجود دارد که وزارت صنایع در مورد بالا بردن کیفیت خودروها کار بیش‌تری انجام دهد تا خودروها کم‌تر دچار سانحه شوند و در صورت بروز سانحه هم امنیت قابل قبولی داشته باشند.

رضایی با تاکید بر این که کمیسیون از تمام دستگاه‌های مسوول در خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی تشکر می‌کند، گفت: با این وجود در برخی استان‌ها از جمله کرمان و خراسان جنوبی میزان تلفات و تصادفات جاده‌یی بسیار بیش از سایر مناطق است که کمیسیون در نظر دارد این موضوع را بررسی کند تا متوجه شود که علت بالا بودن تلفات جاده‌یی در این مناطق چیست؟

او در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به آمارهای حمل و نقل هوای در تعطیلات نوروز سال جاری، گفت: 9 درصد کاهش تاخیر در پروازهای داخلی و 41 درصد کاهش تاخیر در پروازهای خارجی نسبت به سال گذشته برای ما قابل تقدیر است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس هم‌چنین با اشاره به بارش‌های سنگین، آب‌گرفتگی، سیل و حتی برف در جریان تعطیلات نوروز امسال از هلال‌احمر برای کمک به سیل‌ زدگان و اسکان آنان تشکر کرد.

انتهای پیام

کد N212555

وبگردی