آفتاب
سخنگوی اشتون:

اتحادیه اروپا آماده شرکت درنشست چهارجانبه برای حل بحران اوکراین است

اتحادیه اروپا آماده شرکت درنشست چهارجانبه برای حل بحران اوکراین است

تهران-ایرنا- یکی از مقامات اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه فعالانه در روند امادگی ها برای برگزاری نشست چهارجانبه با شرکت آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و اوکراین با هدف حل و فصل بحران اوکراین قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری اینترفاکس اوکراین، مایا کسیانچیچ، سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه این مسئله را در بروکسل اعلام کرد.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه افزود: اتحادیه اروپا فعالانه در اقدامات دیپلماتیک در راستای پایان بحران اوکراین مشارکت دارد. ما در راستای آمادگی ها برای برگزاری چنین نشستی گام برمی داریم.

مایا کسیانچیچ از اظهارنظر در مورد آنچه در حال روی دادن در مناطق شرق اوکراین است، امتناع کرد.

وی خاطر نشان کرد: ما از تمامیت ارضی، اتحاد و استقلال اوکراین حمایت می کنیم. ما مخالف هرگونه بی ثباتی بیشتر در اوضاع اوکراین هستیم. مقامات اتحادیه اروپا در حال ارزیابی اوضاع این کشور هستند.

از سوی دیگر تارو آسو وزیر دارایی ژاپن روز سه شنبه اعلام کرد که انتظار می رود وزرای دارایی کشورهای عضو گروه 20 در مورد ارائه کمک های مالی به اوکراین در نشست هفته جاری شان مذاکره کنند.

در حالی وزرای دارایی کشورهای گروه 20 در مورد این کمک ها رایزنی خواهند کرد که صندوق بین المللی پول اخیرا به توافق با دولت اوکراین در مورد ارائه کمک ها به این کشور رسید.

وزیر دارایی ژاپن در ادامه خاطر نشان کرد که قرار است وزرای دارایی کشورهای عضو گروه 20 در مورد توافق اخیر میان اوکراین و صندوق بین المللی پول نیز تبادل نظر کنند.

وی عنوان کرد آمریکا و اتحادیه اروپا همچنان در مورد چگونگی مقابله با مسئله الحاق منطقه کریمه به روسیه اختلاف نظر دارند.

مترجمام**9234**1856
کد N212483

وبگردی