آفتاب
سفیر هلند در تهران در دیدار با بروجردی،

قطعنامه پارلمان اروپا بر سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاثیری نخواهد داشت

قطعنامه پارلمان اروپا بر سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاثیری نخواهد داشت

یوهانس دوما، سفیر هلند در تهران ظهر امروز (سه‌شنبه) با علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به قطعنامه اخیر پارلمان اروپایی، گفت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران گسترش مناسبات فیمابین با همه کشورها بر اساس احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر است و بر همین اساس تبادل هیات‌هایی نیز با پارلمان و اتحادیه اروپا صورت گرفت اما اقدامات مداخله‌جویانه‌ای همچون قطعنامه اخیر پارلمان اروپایی و نادیده گرفتن خطوط قرمز، فضای منفی برای توسعه روابط فیمابین است.

وی تصریح کرد: این مصوبه در افکار عمومی جامعه تاثیری منفی داشته و در روند رو به رشد مناسبات فیمابین نیز تاثیر مخربی گذارده است.

بروجردی در ادامه با تاکید بر لزوم احترام به آداب و رسوم ملت‌های مختلف در مراودات بین‌المللی گفت: مسائل حقوق بشری در هر جامعه‌ای به فرهنگ، دین و اخلاقیات خاص آن جامعه مرتبط است و نمی‌توان با یک استاندارد خاص در مورد رعایت حقوق بشر در جوامع دیگر قضاوت کرد.

وی همچنین نسبت سیاست‌های دوگانه حقوق بشری کشورهای غربی در جهان انتقاد کرد.

یوهانس دوما سفیر هلند در تهران نیز در ابتدای این دیدار گفت: با توجه به سابقه طولانی روابط دو کشور ظرفیت مناسبی برای گشودن درهای روابط ایران و هلند وجود دارد که در شرایط کنونی باید از آنها بیشترین بهره را برد.

سفیر هلند همچنین در خصوص قطعنامه اخیر پارلمان اروپایی نیز گفت: قطعنامه پارلمان اروپا بر سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاثیری نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: این قطعنامه همچنین با مواضع دولت هلند در خصوص جمهوری اسلامی ایران نیز مغایر است.

انتهای پیام

کد N212440

وبگردی