آفتاب
نماینده مردم زابل در مجلس:

دولت پاکستان باید درباره سرنوشت پنجمین مرزبان پاسخگو باشد

دولت پاکستان باید درباره سرنوشت پنجمین مرزبان پاسخگو باشد

تهران- ایرنا- نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با بیان این که حضور گروگان های ایرانی در خاک پاکستان واضح و روشن است، گفت: اسلام آباد باید درباره سرنوشت پنجمین مرزبان در این کشور پاسخگو باشد.

«سید باقر حسینی» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در پاسخ به پرسشی درباره صحت و سقم برخی اظهار نظرها مبنی بر اعطای تضمین به گروگانگیر ها برای آزادی مرزبانان ایرانی، اظهارداشت: در این زمینه هیچ اطلاع دقیقی ندارم اما من نیز این مطالب را شنیده ام.

وی با بیان این که گروهک تروریستی جیش العدل هم اکنون به دو دسته تقسیم شده است، افزود: تعدادی از اعضای این گروهک تروریستی نادم و پشیمان هستند و می خواهند به آغوش ملت بازگردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که این چهار سرباز آزاد شده در اختیار این عده بودند.

حسینی تصریح کرد: گروهی از اعضای این گروهک تروریستی نیز که اصرار برای اعمال خود دارند، «جمشید دانایی فر» را در اختیار داشتند.

وی با بیان این که برای آزادی مرزبانان، معتمدین، بزرگان و اقوام خانواده های سیستانی ساکن پاکستان کمک فراوانی کرده اند، گفت: ما قبلا گروگانگیری داشتیم که به سرعت گروگان ها آزاد شدند.

حسینی درباره مواخذه مرزبانان بدلیل درنظر نگرفتن دقیق تمهیدات امنیتی در هنگام دیده بانی خاطرنشان کرد: کسانی باید مواخذه شوند که در نقاط حساس مرز، برج دیده بانی پیش بینی نکردند و سربازان را در چادرها برای دیده بانی به حال خود رها کرده و رفته بودند.

وی برای جلوگیری از وقوع چنین مواردی به مسوولان ذیربط توصیه کرد: تمامی مرزها را مسدود کنند و مراکز و شهرهایی خاص را برای استفاده از بازارچه های مرزی و مرادوات تجاری فعال و در نظر داشته باشند.

رییس فراکسیون مناطق مرزی کشور در مجلس تصریح کرد: گروهک های تروریستی به ویژه جیش العدل باید از روی زمین محو شوند، زیرا آنها امنیت بشریت را به خطر انداخته اند.

حسینی با طرح این پرسش که چرا آمریکا در برابر کشتار انسان های بی دفاع توسط گروهک های تروریستی واکنش نشان نمی دهد، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی به سرگردگی آمریکا از گروهک های تروریستی حمایت می کنند، به همین دلیل این کشور که ظاهرا خواهان گسترش حقوق بشر در جهان است دربرابر اعمال ضد بشری این گروهک های تروریستی واکنشی نشان نمی دهد.

حسینی، حضور سپاه پاسداران در مرزهای شرقی را موجب امیدواری دانست و گفت: به دلیل اینکه این نهاد، نیروهای بسیج مردمی را در اختیار دارد، می تواند با قدرت از مرزهای شرقی کشور دفاع کند.

چهار مرزبان ایرانی ربوده شده روز یکشنبه به میهن بازگشتند. رامین حضرتی، سجاد زاهانی، جمشید دانایی فر، محمد نظامی و جمشید تیموری 5 مرزبان ایرانی شامگاه 17 بهمن ماه 1392 توسط گروهک تروریستی جیش العدل در منطقه جکیگور شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان ربوده شدند و به داخل خاک پاکستان انتقال یافتند.

گروهک تروریستی جیش العدل روز شنبه 19 بهمن ماه نیز با انتشار تصاویری، مسولیت ربودن این پنج مرزبان ایرانی را بر عهده گرفت و سوم فروردین ماه اعلام کرد که جمشید دانایی فر یکی از این پنج مرزبان ربوده شده را به شهادت رسانده است.

این مرزبان متولد 1366 در محمد آباد سیستان و بلوچستان است که پس از اخذ مدرک دیپلم از سه سال پیش در مرزبانی مشغول به خدمت بود.

سیام**9103**1336
کد N212387

وبگردی