آفتاب

قلیچدار اوغلو مورد حمله قرار گرفت

قلیچدار اوغلو مورد حمله قرار گرفت

یک فرد ناشناس رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه را در پارلمان این کشور با مشت مورد حمله قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، "کمال قلیچدار اوغلو" امروز در جریان دیدار با اعضای فراکسیون پارلمانی حزب جمهوریخواه خلق ترکیه مورد حمله قرار گرفت. در این حمله فردی ناشناس با مشت به قلیچدار اوغلو که به همراه شماری از نمایندگان در حال خروج از دفتر خود بود حمله کرد.

بر این اساس در پی این حمله رهبر حزب اپوزیسیون ترکیه به زمین افتاد اما محافظان قلیچدار اوغلو با گرفتن فرد مهاجم از ایراد صدمه به وی جلوگیری کردند. دقایقی پس از این واقعه، فرد مهاجم تحویل یگان انتظامی پارلمان ترکیه شد و قلیچدار اوغلو در جمع نمایندگان هم حزبی خود حاضر شد.

گفته می شود این حمله همزمان با برنامه دیدار مقامات حزب جمهوریخواه خلق با حزب صلح و دمکراسی ترکیه (BDP) رخ داده است. برخی منابع می گویند فرد مهاجم از اعضای حزب BDP بوده است با این حال "سیری ساکیک" از مقامات این حزب در گفتگو با خبرنگاران گفت حمله مذکور در اثنای برنامه دیدار مقامات دو حزب رخ داده اما فرد مهاجم عضو BDP نیست.

گفتنی است حزب جمهوریخواه خلق ترکیه مهمترین حزب اپوزیسیون ترکیه بوده و در انتخابات اخیر این کشور پس از حزب حاکم عدالت و توسعه بیشترین آرا را از آن خود کرده است.

کد N212367

وبگردی