آفتاب

روسیه، اوکراین را به جنگ داخلی تهدید کرد

روسیه، اوکراین را به جنگ داخلی تهدید کرد

تسنیم نوشت:

وزارت خارجه روسیه هشدار داد اگر کیف برای فرونشاندن انقلاب در شرق این کشور از قوه قهریه استفاده کند، اوکراین درگیر جنگ داخلی می‌شود.
به گزارش سی‌ان‌ان؛ در پی خیزش هواداران روسیه در سه شهر شرقی این کشور و تلاش‌های مقامات کیف برای بازپس‌گیری کنترل این مناطق، وزارت خارجه روسیه به مقامات اوکراین هشدار داد که هرگونه کاربرد قوه قهریه در منطقه شرقی این کشور می‌تواند به بروز جنگ داخلی بیانجامد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: گزارش‌های منتشره در مورد اینکه تظاهرکنندگان هوادار روسیه که ساختمان دولت محلی دونتسک را تصرف کرده بودند با سرکوب مقامات اوکراینی مواجه شده‌اند، به شدت مایه نگرانی است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای که در وبگاه رسمی خود منتشر کرده است، آورده است: ما خواستار توقف فوری آمادگی نظامی (اوکراین) هستیم زیرا این امر می‌تواند به جنگ داخلی منجر شود.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه روسیه تصریح کرده است که کارشناسان آمریکایی وابسته به شرکت "گری‌استون" و گروهی از راست‌گراهای افراطی اوکراینی با پیوستن به ارتش اوکراین در حال آماده شدن برای اجرای عملیات سرکوب در شرق این کشور هستند.

یکشنبه گذشته بود که تظاهرکنندگان طرفدار روسیه روز ساختمان‌‌های دولتی را در شهرهای دونتسک، اوهانسک و خارکوف تصرف کرده و پرچم روسیه را بر فراز آن برافراشتند.

26149

کد N212168

وبگردی